Zakładając sklep internetowy musisz podjąć wiele trudnych decyzji, jedną z nich jest bez wątpienia ustalenie cen oferowanych przez Ciebie produktów. Często nie wiemy, co wybrać ‒ sprzedawać towar po niższej cenie niż konkurencja, czy po nieco wyższej. Przyjęcie złej taktyki może przynieść bardzo negatywne skutki ‒ spowodować niskie obroty, a nawet ‒ w ostateczności ‒ doprowadzić do upadku sklepu. Oto kilka rad, jak się przed tym ustrzec.
1. Sprawdź, jakie ceny oferuje konkurencja
Ważne, by na początku dobrze poznać działanie konkurencji. Należy zebrać informację o jak największej liczbie sklepów internetowych, oferujących asortyment zbliżony do naszego. Sprawdźmy, po jakich cenach sprzedają oni swoje produkty i od czego jest to uzależnione. Zapewne zauważymy, że te same przedmioty na różnych stronach występują w tańszych i droższych wersjach (co zależy m. in. od tworzywa, z którego zostały wykonane). Warto doszukać się niszy, a więc działu, który nie jest jeszcze obsługiwany przez żaden sklep internetowy. Dzięki temu będziemy na rynku bezkonkurencyjni.
2. Dostosuj ceny towaru do możliwości Twojej grupy docelowej
Istotne jest także to, by poznać dobrze typ ludzi, do których kierowany jest nasz asortyment. Przekonaj się, jakie mają oni oczekiwania względem kupowanych produktów, na co zwracają uwagę, a co ich zniechęca do ewentualnego zakupu. Zadaj sobie także pytanie o możliwości finansowe swoich potencjalnych klientów. Przykładowo, kosmetyki przeznaczone dla dojrzałych kobiet mogą mieć droższe ceny, bo kierowane są do pań, które bardzo mają zazwyczaj stabilną sytuację finansową. Inaczej natomiast będzie się przedstawiała sprawa, jeżeli sprzedajesz kosmetyki da nastolatek.
3. Zastanów się nad własnymi celami
Przed założeniem sklepu internetowego, warto zastanowić się najpierw nad tym, jak chcielibyśmy, by był on postrzegany i na jakich klientach zależy nam najbardziej. Możemy obniżyć koszt oferowanych przez nas produktów, co z pewnością przyciągnie do nas kupujących. Pamiętajmy jednak, że zawsze może pojawić się nowa firma, która zaniży ceny jeszcze bardziej. Zamiast tego możemy więc postawić na działanie innego typu ‒ produkty sprzedawać po nieco wyższej cenie, ale przy tym zadbać o odpowiednią reklamę naszej strony, np. rozpoczynając akcję za pośrednictwem mediów społecznościowych i dbając o SEO. W ten sposób wypracujemy sobie markę, która zyska uznanie i stanie się rozpoznawalna.