Internet kryje w sobie ogromny potencjał. Przekonali się już o tym doskonale przedsiębiorcy, którzy swoje towary bądź usługi oferują za pośrednictwem stron internetowych. Im wyższa jest pozycja witryny sklepu w wynikach wyszukiwania, tym zwiększa się liczba jego potencjalnych klientów. Z tego powodu warto zgłębić tajniki SEO i zacząć je stosować na co dzień.
Czym jest SEO?
SEO to zespół działań, które mają na celu osiągnięcie przez daną stronę, jak najlepszej pozycji w wynikach wyszukiwania. Działania te możemy podzielić na dwie grupy. Pierwsza z nich obejmuje tworzenie wartościowych treści zamieszczanych na stronie oraz optymalizację kodu witryny (m. in. za pomocą słów kluczowych). Druga natomiast, polega na pozyskiwaniu jak największej ilości linków, które będą odsyłać do naszej strony.
Jak optymalizować stronę WWW, dowiesz się z artykułu: https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/42/podstawy-optymalizacji-stron-internetowych-pod-seo
JAK SPRAWIĆ, BY TWOJA STRONA POJAWIAŁA SIĘ WYSOKO W WYNIKACH WYSZUKIWARKI?
Na początku warto sprawdzić, jaką strategię przyjęli nasi konkurenci. Przy pomocy specjalnych urządzeń możemy podejrzeć, jakich słów kluczowych używają i na którym miejscu w wynikach wyszukiwań plasują się ich strony. To pomoże nam określić, w jakim kierunku powinna podążać nasza witryna.
Bardzo ważny jest również dobór właściwych słów kluczowych. Musimy się zastanowić nad tym, co mogą wpisywać w wyszukiwarkę potencjalni klienci, zainteresowani oferowanym przez nas towarem. Po stworzeniu takiej listy wyrażeń, sprawdzamy przy pomocy pewnych narzędzi np. Keyword Planner, jak popularne jest ich użycie. Warto poszukać pewnych luk, a więc fraz, które choć często są wpisywane w wyszukiwarkę, to nie są wykorzystywane przez inne strony.
Należy także zwrócić uwagę na treści, jakie zamieszamy na naszej stronie. Najpierw warto sprawdzić obecny stan witryny, ponieważ może się okazać, że znajdują się tam liczne błędy i niedociągnięcia. Pamiętajmy, by regularnie zamieszczać tam nowe i wartościowe artykuły, które będą przyciągać potencjalnych klientów. Dzięki temu Google może dostrzec naszą stronę, uznać ją za przydatną oraz ciekawą i w rezultacie podnieść jej pozycję w wynikach wyszukiwania.
Przeprowadzone badania dowodzą, że wartość witryny wzrasta wraz z liczbą linków, które do niej odsyłają. Coraz częściej okazuje się jednak, że ważna jest nie ilość linków, a ich jakość. Warto zainwestować w kilka naprawdę dobrych linkowanych artykułów, które znajdą się na stronach o tematyce związanej z naszą branżą.
Pamiętaj także, by po wprowadzeniu tych zmian, systematycznie mierzyć skuteczność działań SEO, by w razie konieczności modyfikować te elementy, które nie przynoszą oczekiwanych rezultatów np. słowa kluczowe albo treści artykułów, zamieszczanych na stronie.