Jedną z ważniejszych kwestii, które musisz rozstrzygnąć podczas zakładania sklepu internetowego, jest wybór sposobów dostawy przesyłek do klientów. Stoi przed Tobą tak wiele rozmaitych opcji, że to oczywiste, że możesz poczuć się pośród nich nieco zagubiony. Nie wiesz, które z nich będą się klientom wydawać korzystne i skłonią ich do dokonania zakupu. Podpowiadamy, na co warto zwrócić uwagę i czego się wystrzegać przy wyborze metod dostarczenia przesyłek.
1. Wprowadź wiele różnych opcji dostawy
Pamiętaj, że klienci mają różne oczekiwania i potrzeby. Niektórym będzie zależało na tym, by paczka dotarła do nich jak najszybciej i dlatego będą skłonni zapłacić więcej za przesyłkę, inni zaś będą chcieli oszczędzić i są gotowi poczekać nieco dłużej. To sprawia, że warto dostarczyć klientom wiele opcji, spośród których każdy sam wybierze tą, która będzie mu odpowiadać najbardziej. Zadbaj także o to, by ceny dostawy nie były zbyt wygórowane, gdyż może to odstraszyć kupujących. Okazuje się, że drogie usługi kurierskie są jednym z najczęstszych powodów porzucania przez klientów wirtualnych koszyków. Co więcej, zbyt wysokie ceny przesyłki mogą zrazić do nas potencjalnych klientów, przez co w przyszłości będą oni omijali nasz sklep internetowy.
2. Skorzystaj z usług brokera
Nowo powstałe sklepy internetowe mogą mieć problem z wynegocjowaniem u firm kurierskich niskich cen dostaw. Przez to, godzą się często na wysokie koszty przesyłek, co wpływa negatywnie na liczbę klientów. W takim wypadku świetnym rozwiązaniem może być skorzystanie z usług brokera, który pomoże znaleźć nam jak najbardziej atrakcyjne oferty firm przewozowych i zadba o to, byśmy otrzymali zniżkę.
3. Pomyśl o wprowadzeniu darmowej wysyłki
Świetnym pomysłem może być również wprowadzenie darmowej wysyłki dla osób, dokonujących zakupów na dużą kwotę. Jest to nie tylko miły gest, ale także doskonały zabieg marketingowy. Dzięki temu przyciągniemy do naszego sklepu internetowego klientów, robiących bardziej kosztowne zakupy. Ponadto, wiele osób, chcąc uzyskać darmową przesyłkę, kupi u nas nieco więcej produktów, niż pierwotnie zamierzali.