Remarketing ‒ czym jest i dlaczego warto z niego korzystać?

Jeżeli posiadasz sklep internetowy i do tej pory jeszcze nie wiesz, czym jest remarketing, to najwyższy czas, by to zmienić! Z tego przydatnego narzędzia, służącego do reklamowania witryn, korzysta coraz więcej osób, przynosi ono bowiem wiele korzyści.

Czym jest remarketing?

Działanie remarketingu jest bardzo proste. Ten, kto odwiedzi Twoją stronę internetową i będzie spełniał pewne kryteria, zostanie automatycznie wpisany na specjalną listę. Osoby, które się na niej znajdą, po opuszczeniu danej witryny, co jakiś czas będą widywać jej reklamę na innych stronach. Remarketing obejmuje sieć reklamową Google, czyli ponad dwa miliony witryn i wiele mobilnych aplikacji, a także wyszukiwarkę Google i serwis Youtube.

Ostatnio coraz popularniejszy staje się również tzw. remarketing dynamiczny. Polega na tym, że podczas przeglądania przez klienta różnych stron, będą się na nich wyświetlać reklamy tych produktów, które były przez niego ostatnio przeglądane w Twoim sklepie internetowym. Ten typ remarketingu jest jeszcze skuteczniejszy niż w swojej pierwotnej odmianie. Oprócz remarketingu dynamicznego, warto także wspomnieć o szybko rozwijającym się remarketingu mobilnym, który jest związany z przeglądaniem stron internetowych za pośrednictwem smartfonów.

Zalety korzystania z remarketingu

Remarketing sprawia, że, klient na długo zapamiętuje sobie dany sklep internetowy, dzięki czemu istnieje duża szansa, że w przyszłości zdecyduje się na zrobienie tam zakupów. Wielką zaletą remarketingu jest również to, że jest on kierowany do osób, które są zainteresowane naszym asortymentem. Tym samym jest o wiele skuteczniejszy od tradycyjnej reklamy, która często trafia do przypadkowych osób, o całkowicie innych potrzebach. Dzięki remarketingowi nasze zadanie jest ułatwione ‒ to klient sam do nas przyszedł, teraz jedynie musimy podtrzymać jego zainteresowanie.
Ponadto, remarketing dynamiczny może sprawić, że osoba, która waha się nad kupnem jakiegoś przedmiotu, widząc po raz kolejny reklamę tej rzeczy, ostatecznie da się przekonać i postanowi dokonać zakupu. To świetny sposób na walkę ze zjawiskiem porzucanych koszyków internetowych. Jest to także wspaniała metoda na podsunięcie kolejnych produktów klientom, którzy właśnie kupują u nas już coś innego. Przykładowo, jeżeli ktoś kupuje szalik, to możemy pokazać mu reklamę pasującej do niego czapki. Tą drogą możemy też informować o pojawieniu się w naszym sklepie wyprzedaży, promocji, a także kuponów rabatowych.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here