Facebook to najpotężniejszy portal mediów społecznościowych. Wiele firm (i całkiem słusznie) postrzega go jako doskonale narzędzie do sprzedaży oraz budowania pozytywnego wizerunku. Jednak, aby tak było, konieczne jest profesjonalne prowadzenie firmowego fanpage. Efekty działań na Facebooku nie pojawiają się bowiem zaraz po tym, jak założyć się konto czy będzie się wrzucać treści na tablicę. Zobacz jak prowadzić firmowego Facebooka.
Klucz do sukcesu na Facebooku
Dziś firmowe konto na Facebooku mają prawie wszystkie przedsiębiorstwa. Jego założenie jest banalnie proste i nie wymaga skomplikowanej wiedzy informatycznej. Jednak wiele z tych kont nie ma nic wspólnego z profesjonalną komunikacją w social mediach, a co za tym idzie, właścicielom nie przynoszą efektów lub co gorsza przynoszą odwrotne do zamierzonych. Należy się zatem zastanowić się, co jest kluczem do sukcesu na Facebooku.
W tym zakresie można wymienić 4 rzeczy. Pierwsza z nich to przemyślana strategia social media, druga odpowiednia analiza grupy docelowej, trzecia umiejętność prowadzenie komunikacji i ostatnia dostosowanie się do odbiorców i ciągle zmieniających się trenerów.
Strategia działań na Facebooku dla firmy
Pierwszą rzeczą, nad którą trzeba się zastanowić, jest cel działalności firmy na Facebooku. Czy obecność w social mediach ma budować pozytywny wizerunek firmy, podnosić świadomość istnienia marki, nawiązywać nowe kontakty (nie tylko z klientami, ale np. kontrahentami, podwykonawcami, kandydatami do pracy), a może głównym celem działania w mediach społecznościowych jest zwiększenie sprzedaży? Ustalając cele, należy również od przemyśleć, kim jest odbiorca, do którego mają trafić nadawane komunikaty. Kolejnym krokiem jest ustalenie, z jakich narzędzi się bardziej korzystać oraz jaki budżet przeznacza się na działania na Facebooku. Wszystkie te kwestie powinny zostać spisane i omówione w strategii social media.
Posty na Facebooku
Kolejnym krokiem jest rozpoczęcie działań na Facebooku. Posty pojawiające się na filmowej tablicy powinny wynikać ze strategii oraz nawiązywać do działalności firmy. Warto zadbać o ciekawy i unikalny content oraz przyjazną grafikę, która będzie wpisywać się w branding przedsiębiorstwa. Należy również pamiętać, że aktywność na Facebooku powinna być regularna i stała – zapominanie o swoich fanach na długie tygodnie sprawia, że nie będą chcieli oni angażować się w działania na firmowym fanpage. Określając, jaki content pojawi się na tablicy, należy też pamiętać, że powinien on być interesujący i zrozumiały dla odbiorców. Spamowanie tablicy ofertami i promocja zazwyczaj nie wychodzi firmom na dobre.
Jak zdobywać fanów na Facebooku?
Prowadzenie działań na Facebooku, ściśle wiąże się z pozyskiwaniem nowych fanów. Na szczęście coraz więcej firm zdaje sobie sprawę, że ich kupowanie czy zdobywanie lików za like jest nieopłacalna strategia. O wiele bardziej efektywne jest pozyskiwanie osób, które są faktycznie zainteresowane usługami i będą chętnie uczestniczyć w działaniach proponowanych przez firmę. Aktualnie jedna z najlepszych form pozyskiwania nowych fanów są reklamy na Facebooku. Dobre efekty przynosi również organizowanie konkursów na Facebooku czy aktywne udzielanie się w grupach.
Komunikacja, komunikacja, komunikacja
Należy pamiętać, że Facebook jest platformą, na której komunikacja przebiega w dwóch kierunkach. Nie tylko firma mówię do klienta, ale i klient do firmy. Może się on z nią skontaktować za pomocą komentarzy pod postami czy wiadomości prywatnych. Na takie przejawy zaangażowania zawsze trzeba odpowiedzieć. Umiejętne zarządzanie komunikacja często stanowi klucz do sukcesu w działaniach na Facebooku i pozwala wyeliminować kryzysy w social mediach.