Jak działa remarketing

Wielu użytkowników odwiedza daną stronę tylko raz, np. podczas researchu. Niezdecydowani klienci często potrzebują tylko dodatkowej zachęty do tego, by dokonać zakupu. Wtedy trzeba im ponownie, w odpowiedni sposób zareklamować swoją ofertę. Wyjaśniamy, jak działa remarketing!

Czym jest remarketing i jak działa?

Remarketing to w dużym uproszczeniu zespół działań skierowanych do użytkowników, którzy już raz odwiedzili daną stronę lub aplikację. Przedrostek „re” wskazuje na to, że mają one na celu jej ponowne zareklamowanie. W ten sposób potencjalny klient przypomni sobie o danym produkcie/usłudze i być może jednak zdecyduje się na zakup.

Informacje o takich użytkownikach są gromadzone za pomocą plików cookie. Śledzą ich aktywność, dzięki czemu pozwalają lepiej poznać grupę docelową. Na podstawie zdobytych danych można łatwiej trafić do odbiorców i skutecznie przekonać ich do zakupu.

Jakie korzyści daje remarketing?

Remarketing wprost przyczynia się do zwiększenia poziomu sprzedaży. Wielu potencjalnych klientów ma ochotę na zakup, ale z różnych względów go odkłada czy później po prostu o nim zapomina. W odpowiedni sposób „przypominając” im o pożądanym produkcie/usłudze można skutecznie zachęcić ich do konwersji.

Odpowiednio przystosowane reklamy pozwalają również wzmocnić relację z klientem oraz utrwalić w jego świadomości pozytywny wizerunek marki. Remarketing działa bowiem też w odniesieniu do osób, które już coś kupiły na danej stronie. Za jego pośrednictwem da się skutecznie przekonać ich do sprawdzenia innych pozycji z oferty i ponownego zakupu.

Remarketing jest oczywiście skuteczny tylko wtedy, gdy jest nienachalny. Atakujące zewsząd reklamy kupionego chwilę temu produktu, mogą przynieść odwrotny skutek, zrażając klientów. Dzięki technologii Programmatic Buying można jednak profesjonalnie zautomatyzować działania remarketingowe, tak by reklamy odpowiednio wyświetlały się tylko tym osobom, na które mają szansę zadziałać.

Kto powinien korzystać z remarketingu?

Z remarketingu powinni korzystać wszyscy reprezentanci branży e-commerce oraz inni przedsiębiorcy sprzedający lub reklamujący swoje produkty/usługi za pośrednictwem Internetu. W chaosie informacyjnym, jakim jest Sieć, warto walczyć o każdego klienta. Jeśli ktoś wszedł już na stronę i przeglądał jej zawartość, najprawdopodobniej może dokonać konwersji. Najważniejsze jest, by mu odpowiednio przypomnieć o tej możliwości oraz subtelnie zachęcić do zakupu. Przy tym warto pamiętać, że działania tego typu pomagają nie tylko zwiększyć zyski, ale też pozwalają zdobyć wiele cennych informacji o grupie docelowej, które można wykorzystać podczas planowania całej strategii.

Podsumowanie

W Sieci trzeba zdobyć uwagę klienta, ale też odpowiednio ją utrzymać. Remarketing dzięki takim technologiom, jak pliki cookie czy Programmic Buying, pomaga dotrzeć do użytkowników, do których reklama już raz trafiła, ale jeszcze na nich nie zadziałała. Przyczynia się więc do zwiększenia sprzedaży oraz poprawy relacji z klientem.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here