Czy chcesz, żeby Twoja strona była oznaczana przez przeglądarki jako niezabezpieczona? Chcesz ułatwić przestępcom cyberataki? Zapewne nie! Mając certyfikat SSL nie musisz się przejmować takimi problemami i wieloma innymi.
Coraz większa liczba właścicieli witryn internetowych zabezpiecza swoje serwisy certyfikatami SSL. Nic dziwnego – z posiadania takiego certyfikatu można czerpać wiele korzyści i po prostu nie opłaca się go nie mieć. Zebraliśmy kilka argumentów przemawiających za certyfikatem SSL.
Bezpieczeństwo danych
Certyfikat SSL pozwala szyfrować komunikację między przeglądarką użytkownika a serwerem. Dzięki temu można bezpiecznie wpisywać różne wrażliwe dane, nie obawiając się ich wykradzenia. Taki certyfikat powinien znaleźć się przede wszystkim na stronach, gdzie umieszczane są różne formularze i realizowane są płatności.
Zgodność z RODO
Bez wątpienia certyfikat SSL to najprostszy i najtańszy sposób, żeby wypełnić obowiązki wynikające z przepisów RODO (Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych). W art. 32 tego dokumentu możemy przeczytać, że administrator i podmiot przetwarzający powinny zapewnić najwyższy stopień bezpieczeństwa danych, ich pseudonimizację i szyfrowanie. Nie ma tam wprost informacji o konieczności stosowania certyfikatu SSL, ale to właśnie za jego pomocą można zrealizować w pełni wymagania art. 32 RODO.
Bezpieczeństwo poczty e-mail
Za pomocą certyfikatu SSL można zabezpieczyć nie tylko stronę internetową, ale również pocztę e-mail. Wszystko dlatego, że można ustawić połączenie szyfrowane w aplikacjach pocztowych. Wtedy protokołów IMAP i SMTP używa się na szyfrowanych portach. To pozwala przesyłać nazwę użytkownika i hasło do poczty e-mail za pomocą bezpiecznego połączenia. Dzięki certyfikatowi SSL przechwycenie takich danych nie jest możliwe. Nie trzeba zatem bać się włamania do skrzynki pocztowej.
Lepsze pozycjonowanie strony www
Certyfikat SSL przyda się także do osiągnięcia wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Szefowie tej przeglądarki przyznają wprost, że faworyzują strony bezpieczne, czyli używające protokołu HTTPS. Wyższa pozycja w Google to większy ruch na stronie, a to z kolei może przełożyć się na większy zysk właściciela witryny.
Ułatwienie budowania zaufania
Dzięki certyfikatowi SSL możemy zyskać również nieocenioną wartość, jaką jest bez wątpienia zaufanie użytkowników do naszego serwisu. Coraz większa liczba internautów zwraca uwagę na to, czy dana strona jest bezpieczna i posiada certyfikat SSL. Należy również podkreślić, że coraz więcej przeglądarek internetowych (np. Chrome, FireFox) oznacza strony bez takiego certyfikatu jako niezabezpieczone. Widząc takich komunikat, część osób zrezygnuje z wejścia do danego serwisu.
Zabezpieczenie przed phishingiem
Dużym problemem w ostatnich latach są ataki phishingowe. To podszywanie się pod prawdziwe witryny w celu wyłudzenia danych lub kradzieży pieniędzy. Przestępcy są tak dobrze zorganizowani, że wykupują nawet najprostsze certyfikaty SSL (DV), żeby oszukać użytkowników. Nie uzyskają jednak certyfikatu takiejgo jak EV, który zmienia pasek przeglądarki na zielony i wyświetla nazwę naszej firmy.
Posiadanie certyfikatu SSL to same korzyści. Warto zatem postawić na taki rodzaj zabezpieczenia strony WWW.