Błędy pozycjonowania

Wszyscy administratorzy jak i właściciele stron internetowych marzą o tym, aby w wyszukiwarce Google znajdować się na jej samej górze. Jednak niestety mimo usilnych prób tak się nie dzieje. Nie zawsze jednak jest to wina samych administratorów.

Zmiana treści

Nie każdy administrator zdaje sobie sprawę z tego, że po mimo to, że robi wszystko poprawnie w sprawie pozycjonowania strony to i tak ona nie trafia do pierwszej 10tki w wyszukiwarkach. Wydawałoby się, że wszystkie działania są wykonane i powinno być inaczej. Jednak mimo wszystkich czynności związanych z procesem jakim jest pozycjonowanie sklepu czy innej strony powinno się na stałe w życie wdrożyć aktualizowanie strony – zarówno w sensie treści widocznych jak i tych, które znajdują się w tle. Jest to związane z tym, że niektórzy użytkownicy posiłkują się treściami już zamieszczonymi i umieszczają je na zasadzie kopiowania na innych stronach.

Kradzież czy pożyczenie?

Wydawałoby się, że treści zamieszczone bezpośrednio przez administratora są jego własnością. W świetle prawa, jeżeli dana strona nie posiada informacji, że treści są prywatne to zawarte informacje są własnością wszystkich użytkowników. Dlatego też, gdy ktoś sobie je „pożycza” nie łamie prawie tylko z nich korzysta. Właśnie, dlatego ważne jest, aby każda strona była aktualizowana często tekstami unikalnymi, napisanymi pierwszy raz, nieskopiowanymi od innych użytkowników.

Kopia treści w Internecie

pisanie-webspace

W sytuacjach, gdy ktoś skopiuje zawarte treści na stronie i umieści je gdzieś indziej w momencie korzystania z wyszukiwarki można zauważyć, że Google widzi daną treść tylko na innych stronach i je lokuje w pierwszej 10tce, a pierwsze strona – o treści pierwotnej – zaczyna być kojarzona, jako kopia. Wtedy nie wyświetla się w czołówce. Mało tego – nie wyświetla się, w ogóle jako strona tylko pojawia się w formie widzianej, jako kolia. Jest to niezwykle niebezpieczne dla strony. Zaczyna on zanikać, jako oryginał, przez co nie jest zauważana przez użytkowników Internetu, a przede wszystkim przestaje być zauważana przez Google.

Zapobieganie zanikaniu

Jak widać bardzo ważna jest aktualizacja stron sklepów internetowych zarówno w treściach podstawowych jak i opisach. Można zawsze w tym celu skorzystać z usług, jakie oferują firmy zajmujące się SEO, gdzie posiadają oni teksty unikalne – takie, jakich jeszcze nikt nie napisał i nikt nigdzie nie opublikował. Pozwoli to uniknąć sytuacji kopiowania treści przez wielu użytkowników a jeżeli już dojdzie do takiej sytuacji to w momencie aktualizacji strony nie będzie ona kojarzona, jako kopia tylko, jako całkowicie oddzielna treść.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here