Chcesz założyć sklep internetowy, ale nie wiesz jak się do tego zabrać? Zapoznaj się z naszym krótkim przewodnikiem. Dowiesz się, na co zwracać uwagę, czym najlepiej handlować i jak promować swój biznes w internecie.

Krok 1: Zdecyduj, co chcesz sprzedawać?

Najważniejszą kwestią jest wybór produktów, które będziesz oferować swoim Klientom. Na rynku jest ogromna konkurencja. Jeśli zdecydujesz się na sprzedaż popularnych artykułów, np. komórek, ubranek dziecięcych,  trudno będzie Ci pozyskać odbiorców. Są firmy, które cieszą się dużym zaufaniem odbiorców i długo działają w branży. Zdecydowanie łatwiej jest sprzedawać towary niszowe. Warto też wybierać asortyment z długą datą ważności i nieskomplikowany w przechowywaniu, by nie generować dodatkowych kosztów.

Krok 2: Znajdź firmę, która wykona dla Ciebie stronę internetową

Jeśli już znajdziesz niszę i wiesz, czym będziesz handlować, pora wybrać firmę, która zaprojektuje i wykona dla Ciebie stronę internetową. Witrynę należy dostosować do specyfiki towaru, który oferujesz. Powinna być funkcjonalna i łatwa w użytkowaniu, tak, by internauci nie mieli problemu z jej nawigacją i bez trudów mogli dotrzeć do wybranego produktu oraz  dodać go do koszyka.

Krok 3: Znajdź dobry i tani produkt

Ważną kwestia jest znalezienie dobrego, a jednocześnie niedrogiego produktu. Należy wysłać w tym celu zapytanie do wielu hurtowni. Warto szukać mniej znanych marek, które będą jednocześnie dobre jakościowo. Dzięki temu będzie można maksymalizować zyski i sprzedawać artykuły z wyższą marżą oraz proponować konkurencyjne stawki Klientom.

Krok 4: Zleć pozycjonowanie Twojej strony WWW

Jeśli masz już stronę, a także znalazłeś dostawców Twoich usług, pora zlecić pozycjonowanie Twojej witryny, by dać się znaleźć Klientom. To inwestycja, która zwraca się z nawiązką. Musisz jednak znaleźć dobrą agencję. Choć cena za usługę nie jest najważniejsza, to jednak warto poznać stawkę rynkową. W tym celu można wysłać zapytanie ofertowe do kilku firm marketingowych. Dobrym pomysłem jest również skorzystanie z takiego kalkulatora: https://kalkulatordlafirm.pl. W ten sposób będziesz wiedzieć, czy kwota, którą proponuje wykonawca mieści się w standardach rynkowych.

Krok 5: Wybierz firmę, która zajmie się marketingiem online

Ostatnią rzeczą, o którą musisz się zatroszczyć jest promocja w internecie. Zacznij szukać firmy, która zajmie się marketingiem online. Dzięki temu będziesz mógł pozyskiwać nowych Klientów. Działania powinny być wielokanałowe. Należy wykorzystywać różne dostępne narzędzia i metody. Dobrym sposobem na marketing jest obecność w social media. Użytkownicy coraz chętniej wysyłają zapytania ofertowe, a nawet decydują się na finalizację transakcji właśnie tę drogą. Ciekawym pomysłem na pozyskanie odbiorców jest współpraca z blogerami. Warto także zadbać o content marketing, by dostarczać użytkownikom wartościowych materiałów i budować opinię eksperta w branży. Interesującą alternatywą jest również marketing szeptany, czyli obecność w miejscach w Sieci, które odwiedzają Twoi potencjalni Klienci.

[Głosów:2    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here