Systemy CRM od dawna stanowią gorący trend w biznesie. Pierwotnie – zgodnie ze swoją nazwą – służyły do zarządzania relacjami z klientem. Obecnie ich funkcjonalności znacznie wykraczają poza ten obszar, a jedną z głównych korzyści z ich wdrożenia jest zwiększenie sprzedaży, a co za tym idzie – zysków. Oto najważniejsze korzyści wynikające z wdrożenia systemu CRM w biznesie.
Automatyzacja procesów
Nowoczesne systemy CRM wyróżniają się daleko idącym wsparciem w zakresie automatyzacji procesów. W praktyce oznacza to, że rutynowe czynności, które do tej pory wykonywali pracownicy, przejmuje oprogramowanie. Automatyzacja ogranicza ryzyko ludzkiego błędu, a wspomniane procesy przebiegają znacznie szybciej. Pracownicy mogą przeznaczyć zaoszczędzony w ten sposób czas na wykonywanie swoich głównych zadań, na przykład skuteczniejszą sprzedaż.
Wyższa satysfakcja klienta
Na nasyconym rynku warto dbać o satysfakcję klienta. Utrzymanie jednego wiernego konsumenta jest średnio 5 razy tańsze niż pozyskanie nowego. Oprócz atrakcyjnej oferty w postaci produktów i usług, dla współczesnych klientów zdecydowanie liczy się także jakość obsługi. Nowoczesne systemy CRM znacznie przyspieszają obsługę zgłoszeń, rozwiązywanie problemów i ułatwiają komunikację z klientami. Łatwiej również badać poziom ich satysfakcji.
Spersonalizowane kampanie marketingowe
Systemy CRM odpowiadają obecnie także za tworzenie kampanii marketingowych w wielu kanałach. Dzięki możliwości raportowania w czasie rzeczywistym łatwiej optymalizować budżet reklamowy, kierując go w stronę aktywności, które przynoszą najlepsze efekty. Bez systemów CRM, gromadzących i analizujących obszerne bazy danych nie byłoby to możliwe. Narzędzia te sprawdzają się zarówno w marketingu B2B, jak i B2C.
Wyższa efektywność sprzedaży
Wszystkie udogodnienia, wynikające z wdrożenia systemu CRM, przekładają się ostatecznie na skuteczniejszą sprzedaż. Transakcje są dopinane szybciej. Pracownicy działu sprzedaży mogą działać aktywniej, gdyż nie muszą skupiać się na rutynowych czynnościach.
Możliwość szybkiego wdrożenia oznaczająca szybkie efekty
Wiodące systemy CRM stały się dostępne także dla mniejszych przedsiębiorstw. Wszystko za sprawą opcji szybkiego wdrożenia, które na polskim rynku oferuje firma Craftware (https://craftware.pl/) – platynowy partner najpopularniejszej na świecie platformy CRM Salesforce. Szybkie wdrożenie opiera się na z góry ustalonym, sztywnym budżecie, wykorzystaniu sprawdzonych i skutecznych narzędzi, a jego efektem jest błyskawicznie osiągany zwrot z inwestycji. Więcej na temat zalet tego rozwiązania można przeczytać na stronie https://craftware.pl/dla-biznesu/rozwiazania-dla-biznesu/szybkie-wdrozenia.