Co daje marketing szeptany?

W dzisiejszej dobie szaleńczego wręcz rozwoju technologii, gdy wydawać by się mogło wszyscy korzystają z telefonów, internet jest miejscem, gdzie zarówno duże przedsiębiorstwa jak i ludzie budujący swoją indywidualną markę, adresują swoje reklamy. Największą popularnością wciąż cieszą się reklamy Google AdSense, reklamy na Facebooku oraz Instagramowi influencerzy. Jednak inną ciekawą, nie mniej skuteczną metodą na zarabianie i zwiększanie zasięgu swojego contentu jest marketing szeptany inaczej zwany marketingiem plotki.

Czym jest marketing szeptany?

Wytłumaczenie, czym dokładnie jest marketing szeptany zaczniemy od przedstawienia krótkiej definicji pochodzącej z Wikipedii. Podaje ona, że marketing szeptany to działania marketingowe,których zadaniem jest  dotarcie z informacją marketingową do odbiorcy za pośrednictwem bezpośredniego, wyglądającego na „spontaniczny” przekazu. W większym uproszczeniu polega ona na opowiadaniu o zaletach danego produktu, firmy lub przedsiębiorcy. Ma to na celu nie tylko zachęcenie ewentualnego klienta do skorzystania z przedstawionej oferty ale również wywołać dyskusję o danej marce. Często zdarza się nawet, że to drugi z tych punktów jest głównym celem firmy ponieważ, jak wiadomo, tam gdzie skierowana jest uwaga ludzi, tam też pojawiają się pieniądze. 

Korzyści płynące z marketingu szeptanego

Marketing szeptany jest świetnym sposobem budowania zaufania wśród klientów. Może być on prowadzony bezpośrednio przez pracowników spółki lub z pomocą zaprzyjaźnionych internautów, którzy poprzez swobodne wymienianie pozytywnych uwag na danym portalu, lub pod postem będą przyciągali uwagę niezaznajomionych jeszcze z daną firmą internautów. Ze przykładami odpowiednio zastosowanego marketingu szeptanego możemy spotkać się na wielu stronach internetowych sprzedających produkty lub zapewniających zakwaterowanie np. allegro.pl, czy booking.com. Pod wieloma znajdującymi się tam ofertami możemy natknąć się na czasem wręcz nienaturalnie wyglądające pozytywne opinie. 

Dlaczego to działa?

Jak pokazują badania pomimo zauważalnego zwiększenia świadomości społeczeństwa o tym, że nie wszystko, co znajdujemy w internecie jest prawdziwe, wciąż większość z nas jest bardzo podatna na manipulację. Szczególnie, gdy jest ona przeprowadzona w umiejętny sposób. Widząc pozytywny odzew prawdziwych ludzi jesteśmy dużo bardziej skłonni zaufać sprzedawcy, nic poprzez patrzenie na bezpośrednio zachęcające nas do zakupu reklamy. Właśnie to sprawia, że marketing szeptany jest tak skuteczny. Do znalezienia grupy osób prowadzących marketing szeptany można wykorzystać fora internetowe lub grupy facebookowe. Jednak rozpoczynając ten proces trzeba być bardzo uważnym, żeby rozprzestrzeniane przez nas pozytywne ,,plotki” o firmie nie były zbyt nachalne i nie przyniosły odwrotnego, negatywnego skutku. 

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here