LinkedIn to portal społecznościowy skupiający profesjonalistów i ekspertów z danych branż. Wiele osób nazywa go biznesowym Facebookiem, wydaje się więc, że obecność na nim firmy jest obowiązkowa. Założenie konta firmowego na LinkedIn nie jest jednak równoznaczne, z tym że będzie ono przynosiło wymierne efekty. Zobacz jak prowadzić firmowy LinkedIn.
Strona firmowa na LinkedIn
Aby założyć stronę firmową na LinkedIn, konieczne jest posiadanie profilu prywatnego. To przez niego tworzy się konto firmową. Profil prywatny, przez który będzie zakładana strona, musi być jednak prawdziwy (tworzenie fake konta nie jest dobrym rozwiązaniem). LinkedIn, zanim umożliwi stworzenie firmowej strony, sprawdza, jak długo jest się obecnym na portalu oraz ilu ma się znajomych. Samo założenie strony nie jest skomplikowane. Po stworzeniu firmowego konta na LinkedIn należy wypełnić wszystkie niezbędne dane opisujące firmę oraz podać dane kontaktowe. Koniecznie należy również dodać logo oraz zdjęcie w tle tzw. Cover. LinkedIn świetnie sprawdzi się również w promocji firmy. Więcej w tym temacie można przeczytać na stronie: https://www.eactive.pl/social-media/reklama-na-linkedin-dowiedz-sie-jak-skutecznie-promowac-swoja-firme/
Jakie posty publikować na LinkedIn? LinkedIn Publishing
Samo uzupełnienie firmowego profilu na LinkedIn, to nie wszystko. Podobnie jak z Facebookiem i tutaj należy wykazać się aktywności w umieszczeniu atrakcyjnych treści. Posty można publikować na tablicy lub wykorzystać do tego LinkedIn Publishing. To ostatnie narzędzie umożliwia publikowanie postów- artykułów, o których można dodać linki, grafiki czy filmy video. Co ważne, wpisy takie bardzo dobrze są indeksowane przez wyszukiwarkę google. Tworzone w LinkedIn Publishing artykuły nie powinny być długie. Najlepiej sprawdzają się krótkie treści np. listy TOP 5, podsumowania branżowe, poradniki.
Jakie posty wrzucać na LinkedIn?
Oprócz artykułów konto firmowe LinkedIn umożliwia wrzucanie postów na tablicę, działa to na tych samych zasadach co Facebook. Należy jednak pamiętać, że chociaż technika dodawania postów na tych dwóch portalach jest podobna, to umieszczane treści powinny się znacznie od siebie różnić. Użytkownicy LinkedIn nie szukają tematyki lifestylowej ani śmiesznych obrazków, tu liczy się konkret i wartościowa wiedza. Dlatego też posty na LinkedIn powinny być wysoce użyteczne i wiązać się ze sprawami zawodowymi. W postach najlepiej zachować proporcje: 70% unikatowe treści, 20% udostępnianie contentu innych osób/firm, 10% oferta firmy – dzięki temu nie będzie się zaśmiecać tablicy i tracić obserwujących. Unikalny content na LinkedIn najlepiej oprzeć na aktualnościach branżowych, informacjach z życia firmy, aktualnościach związanych z partnerami biznesowymi (idealnie sprawdzi się tu zasada wzajemności biznesowej), prezentowaniu sylwetek pracowników. Opublikowane wpisy można próbować poprzez reklamę na LinkedIn.
LinkedIn w służbie rekrutacji
Firmowe konto na LinkedIn to także doskonałe narzędzie do rekrutacji. Na tablicy, w postach można zamieszczać ogłoszenia o prowadzonych rekrutacjach. Dodawane ogłoszenia można także promować i reklamować wśród wybranej grupy docelowej. Serwis umożliwia również wykupienie specjalnego abonamentu pozwalającego na nawiązywanie kontaktu z osobami, których doświadczenie zawodowe i kompetencje zainteresowały pracowników działu HR.