eccomerce

Zakupy w internecie robi już 73% wszystkich użytkowników internetu w całej Polsce. Wynika to z najnowszego raportu przygotowanego przez firmę Gemius. Przyjrzymy się szczegółowym badaniom raportu ,,E-commerce w Polsce 2020’’. Okazuje się, że jest to o 11% więcej, niż rok temu. Dlaczego użytkownicy decydują się na korzystanie z usług sklepów internetowych? Co ich do nich przyciąga i jakie są ich preferencje? Sprawdźmy to! 

Przeczytaj też: https://www.ipo.pl/handel-w-internecie-co-i-dlaczego-wybieraja-klienci/ 

Zakupy w internecie – preferencje klientów

Co zachęca klientów do korzystania z zakupów internetowych? Oto podstawowe czynnik zachęcające:

  • cena – 48% badanych,
  • niskie koszty dostawy – 41 % badanych,
  • pozytywne wcześniejsze doświadczenia – 34 % badanych.
  • krótki czas oczekiwania na dostawę — 28 %. badanych internautów.

Głównym czynnikiem jest więc cena, chociaż równie ważny okazuje się jest być tzw. users experience, czyli doświadczenia użytkownika.

Co przyciąga nas do sklepów internetowych? Co odgrywa istotną rolę dla kupujących online?

Najważniejsze są dla kupujących:

  • kody rabatowe,
  • klarowne informacje o zwrotach i zasadach reklamacji, 
  • łatwo dostępne dane sprzedawcy,
  • wyniki z porównywarek cenowych.

Nikogo nie zdziwi zapewne, że to cena produktu jest najważniejsza dla kobiet i mężczyzn, którzy wykonują zakupy internetowe. Panowie jednak bardziej biorą ją pod uwagę, a panie zwracają zaś uwagę na obowiązujące promocje.

Internetowi klienci nie mają fizycznego dostępu do produktów. To właśnie dlatego tak ważna jest wiarygodność sklepu. Wpływ na to mają:

  • opinie o sklepie – 48% badanych,
  • możliwość zapłaty przy odbiorze towaru – 33% badanych,
  • czytelna informacja o zwrotach i reklamacjach – 26% badanych.

Następną sprawą jest obecność w rankingach i porównywarkach – 23% wszystkich badanych jest takiego zdania. Kobiety szybciej niż mężczyźni są w stanie zaufać i zakupić coś z witryny sklepu internetowego widzialnego pierwszy raz tylko z racji tego, że posiadają o nim pozytywne opinie. 

Osoby w wieku od 15 do 24 lat bardzo często zwracają swoja uwagę na znaki i certyfikaty zaufania przygotowane przez niezależne organizacje. Dla internautów liczy się również w dużym stopniu wizualny wygląd strony internetowej sklepu oraz obecność na niej regulaminu sklepu.

Dla osób bardziej dojrzałych, czyli tych powyżej 50 roku życia istotna jest możliwość płatności kurierowi lub listonoszowi przy odbiorze. Wiarygodność sklepu online zwiększa w ich oczach jasna i czytelna informacja o możliwościach zwrotów i reklamacji.

Zobacz też: http://www.e-komers.pl/raport-zakupow-internetowych-w-polsce-2020-e-commerce-raport/ 

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here