Tworzenie sklepu internetowego

Jeżeli kiedykolwiek otwierałeś sklep internetowy na pewno spotkałeś się zagadnieniami związanymi z rodzajem platformy sprzedażowej. Jeżeli dopiero planujesz wejść na rynek e-commerce to bardzo dobrze że tutaj trafiłeś. Istnieje kilka rodzajów platform umożliwiających sprzedaż internetową. Różnią się funkcjonalnością, warunkami prawnymi oraz kosztami wdrożenia. Jeżeli weźmiemy pod uwagę ilość sklepów internetowych uruchomionych na określonej platformie to te możemy podzielić na trzy główne grupy. Platformy e-commerce opensource czyli z otwartym kodem źródłowym, oddane do użytku darmowego, platformy SaaS dzierżawiony sklep w rozliczeniu abonamentowym oraz platformy e-commerce dedykowane, pisane na zamówienie według określonej specyfikacji. W tym artykule skupię się na platformach sklepowych opensource, są to zdecydowanie najczęściej wykorzystywane rozwiązania.

Czym są platformy e-commerce opensource?

Platformy e-commerce opensource to gotowe oprogramowanie sprzedażowe, które wystarczy zainstalować i skonfigurować na serwerze. Opensource oznacza otwarte źródło, co w tłumaczeniu na język informatyczny kod programu jest wolny, każdy ma do niego wgląd, każdy może go modyfikować. Daje to możliwość programistom tworzenie modułów, które rozszerzają możliwości danego systemu. Tworzenie sklepów internetowych opartych na platformach opensource jest jedną z najwydajniejszych budżetowo drogą produkcji sklepu internetowego. Zlecając agencji interaktywnej stworzenie sklepu internetowego na bazie opensource płacimy za jego instalację, modyfikację oraz dostosowanie do realiów rynkowych oraz konkurencyjnych. Sam program otrzymujemy za darmo. W artykule omówię trzy najbardziej popularne platformy dla sklepów internetowych.

Tworzenie sklepu internetowego z Opencart

Jest to najszybsza platforma dla sklepu internetowego. Ma świetnie wyważoną funkcjonalność do obsługi sklepu internetowego. Najchętniej wybierana platforma e-commerce w studiu Design Cart. Bogate możliwości Opencart możecie zobaczyć w realizacjach wyżej wymienionej firmy. Bazowa funkcjonalność sklepu internetowego opartego na Opencart pokrywa, w całości potrzeby na funkcje w 9 na 10 nowo tworzonych sklepów internetowych. Dzięki prostej, a zarazem bezpiecznej rozbudowie, sklepy internetowe funkcjonujące na silnikach Opencart mogą cieszyć się dostępem do jednej z największych baz rozszerzeń, w jednych z najlepszych cenach. Sklepy internetowe dzięki temu są tańsze w rozbudowie. Opencart posiada najszybszy silnik renderowania szablonu ze wszystkich platform e-commerce.

Tworzenie sklepu internetowego z Prestashop

Platforma Prestashop pod względem funkcjonalności znajduje się pośrodku omawianych systemów sklepowych. Na start otrzymujemy bogatszą funkcjonalność jednak i tutaj nie ma nic za darmo. Prestashop jest znacznie wolniejsza od systemu Opencart, co w współczesnych warunkach promocji sklepu internetowego w Google może przesądzić o zrezygnowania z tego systemu. Nie znajdziemy też darmowych modułów dla tej platformy. Rozbudowa sklepu internetowego opartego na Prestashop jest droższa niż rozbudowa na innych platformach jak Opencart czy Magento. Utrzymanie infrastruktury dla Prestashop jest również droższa niż dla systemu Opencart. Prestashop do prawidłowego działania potrzebuje dobrego serwera VPS.

Tworzenie sklepu internetowego z Magento

Magento to najbardziej zaawansowany gracz na rynku platform e-commerce. Posiada na starcie ogromną ilość funkcji, których nam nie dostarczy ani Prestashop, ani Opencart. Znajdziemy też dla tego systemu wiele darmowych modułów co czyni ten system tańszym w rozbudowie niż sklep oparty na Prestashop. Moduły mają niższe ceny niż te pisane dla Prestaschop ale droższe niż te pisane dla Opencart. Sklepy internetowe oparte na Magento wymagają serwerów VPS, są jednak szybsze nieco niż sklepy internetowe oparte na Prestashop. Zważywszy na różnice w funkcjonalności jest to spory plus dla systemu Magento.

Podsumowując z grupy systemów e-commerce najbardziej wartymi uwagi są dwa systemy Opencart oraz Magento. Pierwszy nadaje się idealnie dla prostych sklepów internetowych, nastawionych na łatwą sprzedaż, wysoką wydajność oraz na promocję w wyszukiwarkach internetowych. Magento nadaje się dla bardziej złożonych sklepów internetowych o rozbudowanych prezentacjach produktowych. Ten jednak wymaga od administratora do swojej obsługi, sporej wiedzy.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here