Terminal płatniczy jest urządzeniem pozwalającym na akceptację płatności bezgotówkowych. Ze względu na rosnącą popularność tego rodzaju transakcji, na terminale decyduje się coraz więcej firm. Najprostszy podział urządzeń to rozróżnienie na terminale stacjonarne i mobilne. Oba rozwiązania mają swoje zalety, na którą więc z tych opcji się zdecydować?
Z każdym rokiem maleje liczba osób noszących przy sobie gotówkę. Już teraz płatności bezgotówkowe preferuje 75% rodaków. Najczęściej korzystają z nich w supermarketach, aptekach, na stacjach paliw, w drogeriach i w sklepach kosmetycznych. To oznacza, że terminal jest wyjściem naprzeciw potrzebom klientów i może przełożyć się na wyższe dochody. Zdarza się, że to możliwość płatności bezgotówkowych jest wyznacznikiem, czy dana osoba dokona zakupu. Terminal stacjonarny i mobilny – który wybrać?
Stacjonarny terminal płatniczy polecany jest firmom, w których sprzedaż odbywa się przy stanowisku kasowym i które potrzebują niezawodnego urządzenia, którego nie trzeba ładować. Taki terminal jest podłączony cały czas do źródła zasilania, przez co zawsze jest gotowy do użycia. Dla większej wygody klienta łatwo można podłączyć dodatkowy PINpad, a także zintegrować terminal z kasą lub systemem kasowym. Terminale stacjonarne sprawdzają się w sklepach, w aptekach, hotelach i pensjonatach. A gdzie w takim razie poleca się urządzenia mobilne?
Mobilny terminal płatniczy jest urządzeniem, które jak sama nazwa wskazuje, nie musi mieć stałego dostępu do źródła zasilania. Jego bateria jest wytrzymała i pozwala nawet na kilkanaście godzin pracy. Rozwiązanie to daje dużą elastyczność i pozwala na akceptację płatności bezgotówkowych w dowolnym miejscu np. w domu u klienta. Urządzenie ma kompaktowy rozmiar. Jest to wariant, jaki znajdzie zastosowanie w firmach specjalizujących się w realizacji usług u klientów, w firmach kurierskich, czy w gastronomii, dzięki czemu goście mogą płacić przy stoliku.
Największe korzyści płynące z korzystania z terminala w firmie
Wspomnieliśmy, że terminal płatniczy wpisuje się w najnowsze trendy zakupowe i potrzeby klientów. Jest to istotny atut tego rozwiązania, ale nie jedyny. Przede wszystkim trzeba sobie zdawać sprawę z tego, że oprócz transakcji bezgotówkowych terminal pozwala na realizację dodatkowych usług. Zalicza się tutaj doładowania telefonów, DCC, czyli płatność w innej walucie (można akceptować nawet 27 różnych walut), wypłatę i wpłatę gotówki.
Inną zaletą jest to, że firmy, które wydzierżawią terminal, mogą to uwzględnić w rozliczeniu podatku. Do odliczenia są wydatki związane z użytkowaniem urządzenia.
Wspomniana wcześniej opcja integracji terminala z kasą lub systemami kasowymi będzie z kolei zwiększać szybkość obsługi, a przy tym pozwoli zmniejszyć ryzyko pomyłek kasowych. Dzieje się tak dlatego, że kwota transakcji jest przesyłana automatycznie do terminala, nie trzeba wpisywać jej ręcznie.
Podsumowanie
Terminale płatnicze są urządzeniami, które są pomagają rozwijać firmę i budują jej nowoczesny wizerunek. . Firma, która zdecyduje się na ich wydzierżawienie o pozytywne doświadczenia zakupowe klientów i ich sprawniejszą obsługę.