W ostatnich latach profesja copywriterska zyskuje na coraz większej popularności. W związku z tym rynek jest przesycony i nie brakuje w nim domorosłych copywriterów, którzy niekoniecznie dobrze znają się na pisaniu dobrych tekstów sprzedażowych. A zły tekst równa się złej reklamie, która nie przyniesie nam oczekiwanych zysków. Jak zatem rozpoznać profesjonalnego copywritera, który zapewni naszej działalności stosowny rozgłos i proporcjonalne do niego wyniki sprzedaży?
Co wyróżnia profesjonalnego copywritera spośród reszty piszących?
Profesja copywritera nie jest taka łatwa jak mogłoby się wydawać. W zakres jego pracy wchodzi wiele czynników, które składają się na profesjonalny charakter tekstów, których nie można napisać bez wcześniejszego przygotowania oraz naturalnych predyspozycji. Oto główne z nich:
- znajomość zasad poprawnej polszczyzny – błędy językowe psują nawet najlepiej brzmiące teksty i świadczą o niechlujstwie, dlatego należy ich konsekwentnie unikać;
- lekkie pióro – łatwość pisania sprawia, że teksty brzmią naturalnie i powstają szybko, więc profesjonalny copywriter jest w stanie napisać sporo treści w krótkim czasie;
- nieszablonowe myślenie – najciekawsze teksty, to te, które przełamują zastane schematy i wprowadzają powiew świeżości w znanym temacie;
- znajomość zasad SEO – copywriting internetowy nie może obyć się bez używania fraz i słów kluczowych, które sprawiają, że nasza strona zajmuje wysoką pozycję w rankingu wyszukiwarki;
- rzetelność – przed przystąpieniem do pisania, trzeba przeprowadzić wnikliwe badania rynku, oparte na różnych źródłach;
- ustalony cennik – każdy szanujący się profesjonalista jasno określa warunki współpracy i jawnie podaje swoje stawki;
- specjalizacja – najlepsi copywriterzy to tacy, którzy specjalizują się w określonej tematyce, dzięki czemu są dobrze rozeznani w danej branży i piszą wartościowsze treści;
- dbałość o warstwę graficzną tekstu – liczy się nie tylko treść, ale i forma, dlatego w cenie są akapity, pogrubienia, czy wypunktowania treści;
- terminowość i odpowiedzialność – profesjonalny copywriter szanuje swojego klienta, więc trzyma się ustalonych terminów i oddaje teksty na czas.
Jak widać, na zawód copywritera składają się konkretne umiejętności oraz zadania, którym nie każdy piszący może sprostać. Nie ma znaczenia, czy jest się z Krakowa, czy z Poznania, ponieważ o profesjonalności copywritera świadczą jego umiejętności oraz osobiste cechy (zobacz także: copywriter Kraków, copywriter Poznań). Jednak istnieje jeszcze druga strona medalu, ponieważ profesjonalny copywriter jest zobowiązany do trzymania odpowiedniego poziomu, który zapewni klientowi oczekiwane rezultaty.
Dobrze napisany tekst przez profesjonalnego copywritera sprawi, że wyniki sprzedaży zdecydowanie wzrosną, opisywana marka nabierze prestiżowego charakteru i zdobędzie ekspercki wizerunek. Reklama nie składa się przecież tylko z warstwy graficznej, ale również z podstawowej treści, która jeśli jest merytoryczna i atrakcyjnie podana, będzie skutecznie przyciągać nowych klientów do oferowanych produktów lub usług.
Dlatego nie daj się nabrać na podejrzanie tanie oferty copywriterów, gdyż prawdopodobnie zaoferują Ci tekstową fuszerkę. Jeśli zależy Ci na jakości, korzystaj z usług profesjonalnych copywriterów.