Narzędzie do analizy konkurencji SEO ─ co zyskujemy?

Analiza konkurencji to obecnie niemal standard w ofercie każdej profesjonalnej agencji SEO. Taką funkcję oferują także nowoczesne narzędzia SEO, pozwalając na automatyczne sprawdzanie działań konkurencyjnych firm.

Jeśli prowadzisz sklep internetowy lub posiadasz stronę firmową z pewnością jesteś świadomy, jak ważna jest wysoka pozycja w Google. Najnowsze badania wskazują, że ponad 96% polskich internautów wyszukuje informacji o firmach i produktach w Google (dane za styczeń 2019 wg gs.statcounter.com). Przy tym liczą się tak naprawdę tylko najwyższe pozycje i to o nie toczy się walka pomiędzy firmami.

Poza konwencjonalnymi działaniami SEO warto wzbogacić swoją strategię o profesjonalną analizę konkurencji SEO. I bezwstydnie się zainspirować. Pomocne okażą się narzędzia SEO do analizy konkurencji takie jak Site Means.

Analiza konkurencji SEO czyli co?

Na czym polega analiza konkurencji w SEO? To po prostu sprawdzanie, co takiego robi konkurencja, że jest wyżej w Google, a przez to generuje lepsze zyski. Dzięki takim działaniom możemy podpatrzeć, jak to robią lepsi. Wiele się przy tym nauczyć i wprowadzić podobne działania w swojej strategii SEO. A to prosta droga do poprawienia swoich pozycji w wynikach wyszukiwania.

Pamiętaj przy tym, że na samym początku musisz wyodrębnić domeny lub sklepy, z którymi masz szansę się po ścigać. Jeśli prowadzisz małą drogerię internetową Twoją bezpośrednią konkurencją nie jest internetowy Rossmann czy Douglas, ale inne małe drogerie działające online. Analiza konkurencji SEO pozwala podejrzeć, co takiego robią, że są wysoko w Google.

Narzędzie SEO do analizy konkurencji Site Means

Narzędzie SEO do analizy konkurencji Site Means

Dzięki urządzeniu takiemu jak Site Means możliwa jest samodzielna analiza konkurencji SEO. Co ważne nie jest to działanie jednorazowe. Posiadając takie narzędzie na własność możesz prowadzić analizę codziennie w oparciu o aktualne dane. W efekcie stwarzasz sobie możliwość bieżącego korygowania działań i wdrażania poprawek.

Jakie dokładnie funkcje oferuje Site Means? Np. pozwala automatyzować cały proces analizy konkurencji, a jej efekty zaprezentować w prosty i klarowny sposób. Site Means poinformuje między innymi o pozycjach i liczbie opowych fraz konkurencji, umożliwi sprawdzenia ich reklam Google Ads, pokaże w formie wykresu spadki i wzrosty oraz jaki adres URL pojawia się najczęściej w wynikach wyszukiwania. Dodatkowo Site Means pokazuje szczegóły rywalizacji z naszymi konkurentami na urządzenia stacjonarne i urządzenia mobilne. Jest to ogromnie ważne w kontekście faktu, iż Google rozbił swój indeks na stacjonarny i mobilny na początku 2019 roku.

Analiza konkurencji SEO – podsumowanie

Bez analizy konkurencji SEO ani rusz? Okazuje się, że tak. Świadczą o tym oferty agencji, oferujące analizę działań konkurencyjnych firm pod kątem pozycjonowania. Taką funkcję oferuję także fachowe narzędzia SEO umożliwiające automatyzację tego procesu. Dzięki temu każdy przedsiębiorca może sam sprawdzać poczynania konkurencji w swojej branży.

[Głosów:1    Średnia:1/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here