Zdajesz sobie sprawę z siły email marketingu, ale nie do końca wiesz, jak zacząć ją wykorzystywać? A może w natłoku zajęć nie masz czasu spokojnie się zastanowić nad kolejnymi działaniami? Dziś przeprowadzimy Cię przez pierwszy etap przygody z email marketingiem – krok po kroku.
Do kogo wysyłać maile?
Jak zacząć mail marketing? Przede wszystkim od tego, że musisz mieć do kogo je wysyłać. Dlatego też pierwszym niezbędnym ogniwem jest baza.
Najlepszym sposobem jest jej samodzielna budowa od podstaw. Jest na to kilka różnych sposobów, jednak pierwszym krokiem powinien być formularz zapisu do newslettera umieszczony na stronie www firmy.
Zdobyte w ten sposób adresy są zazwyczaj najbardziej wartościowe – w tym miejscu zapisują się osoby rzeczywiście zainteresowane otrzymywaniem od Ciebie mailingów. Musisz jednak pamiętać, że maile muszą być zbierane w odpowiedni, zgodny z obowiązującym prawem, sposób.
Miłość od pierwszego… przeczytania
Kiedy ktoś już zapisze się do Twojej bazy, powinien zostać przywitany. I to należycie – musi przecież dobrze Cię poznać, zaprzyjaźnić się z Twoją marką, pokochać Twój produkt.
Na dobry początek polecamy Ci model Double Opt-In, czyli tzw. zapis za pomocą maila aktywacyjnego. W ten sposób buduje się wyższą jakość bazy kontaktów (nie wpadają do niej spamadresy) i już tutaj możesz rozpocząć flirt ze swoim odbiorcą, mrugnąć do niego zabawnym tekstem lub ciekawą grafiką. Nie zapomnij się przedstawić – dodaj logo!
Jeśli i ten etap adresat przeszedł pomyślnie, to jesteście na najlepszej drodze, aby pobyć ze sobą dłużej. Koniecznie mu o tym powiedz i przywitaj się z nim ciepło w mailu powitalnym. Zawsze dobrym pomysłem są rabaty lub niepowtarzalne materiały dla nowych członków Twojej społeczności mailingowej.
I co dalej?
Wszystkie te działania to tylko wstęp do rozpoczęcia właściwej komunikacji email marketingowej. Recepta na start jest jednak dobra jedynie na początku. Obawiasz się, że sobie nie poradzisz? A może już czujesz, że nie będziesz miał wystarczająco dużo czasu, aby rozwijać się w tym kierunku?
Nieważne, jaki jest powód – nie oznacza, że musisz rezygnować z email marketingu! Dobrze zaplanowana kampania może przynieść Twojej firmie świetną konwersję. Dlatego w takich sytuacjach najlepiej jest oddać prowadzenie działań email marketingowych w ręce specjalistów.