Mimo, że wyszukiwarka Google bardzo szybko stała się najpopularniejszą witryną w całym internecie, sama firma długo musiała szukać modelu biznesowego, który pozwoliłby jej zarabiać poważne pieniądze na wynalezionych przez siebie technologiach. W czasach, gdy tworzono fundamenty systemu reklam AdWords, internet z jakim mamy do czynienia obecnie dopiero się kształtował, do złudzenia przypominał dziki zachód. Ci, którzy nauczyli się po nim poruszać, jak firma Pirmedia – https://pirmedia.pl/?page=kampanie-google-adwords-linki-sponsorowane – mają obecnie wiedzę która z punktu widzenia wszelkich komercyjnych podmiotów jest na wagę złota.

Dlaczego właściwie Google AdWords jest tak skuteczne? Z kilku powodów. Po pierwsze reklama tego rodzaju dociera do ogromnego grona odbiorców, praktycznie do każdego, kto korzysta z internetu. Reklamy Google AdWords trafiają między innymi do serwisu Youtube. Po drugie – Google udało się stworzyć algorytm który pozwala na wyświetlanie odbiorcom reklam tylko tych produktów, które de facto mogą ich zainteresować. Jak to możliwe? Za każdym razem gdy szukamy czegoś w internecie, np. za pomocą wyszukiwarki Google, system zapamiętuje słowa kluczowe, tematykę odwiedzanych przez nas stron i na tej podstawie potrafi z zaskakującą precyzją odczytać nasze zainteresowania. Ktoś, kto często odwiedza blogi kulinarne, zobaczy w monitorze raczej reklamy patelni niż – powiedzmy – drewnianych okien. W ten sposób Google zwiększa szanse na to, że potencjalny klient kliknie w taką reklamę i że wejście na stronę reklamodawcy zakończy się sprzedażą.

Google AdWords ma jeszcze tę zaletę, że bardzo łatwo przy pomocy tego narzędzia śledzić statystyki dotyczące naszych klientów. Dane globalne są zbierane automatycznie i również automatycznie przetwarzane. Za pomocą kilku kliknięć myszą możemy dzięki temu dowiedzieć się jakie grupy wiekowe wykazały największe zainteresowanie naszym produktem czy też w jakim regionie mieszka najwięcej potencjalnych odbiorców naszej oferty. Dzięki tym narzędziom możemy jeszcze lepiej spersonalizować reklamę i dodatkowo zwiększyć jej skuteczność.

Automatyczne jest również liczenie opłat. Reklamodawca płaci tylko wtedy, gdy jego reklama rzeczywiście wzbudzi zainteresowanie, co zostanie potwierdzone przez odbiorce kliknięciem w reklamę i spędzeniem na stronie reklamodawcy określonego czasu. Google udostępnia również narzędzia, które pozwalają na obliczanie jaki odsetek takich wejść kończy się sprzedażą, dzięki czemu podmioty korzystające z AdWords mogą obliczyć opłacalność reklamy niemal co do grosza.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here