Jak budować sprzedaż na LinkedIn

Wielu osobom LinkedIn wciąż kojarzy się głównie z platformą dla rekruterów. Jednak obecnie wykorzystywana jest ona również do sprzedaży i działań marketingowych. Jest to potężne, darmowe narzędzie biznesowe, które pozwala dotrzeć do wielu potencjalnych klientów. W budowaniu sprzedaży na LinkedIn może pomóc nam sieć kontaktów, ale również specjalne systemy CRM. Od czego warto zacząć swoje działania na tej platformie? Podpowiadamy.

Sprzedaż na LinkedIn a sieć kontaktów

Budowanie sprzedaży na LinkedIn można oprzeć o social selling, a więc bardzo istotna w tym przypadku jest sieć kontaktów. Jeżeli do tej pory nie mieliśmy konta na tej platformie, powinniśmy je jak najszybciej założyć. Narzędzie to pozwala wygenerować profil zarówno osobisty, jak i firmowy, dlatego też możemy promować zarówno siebie jako eksperta w danej dziedzinie, jak i swoje przedsiębiorstwo.

Podczas tworzenia kont należy szczególną uwagę zwracać na informacje, które w nich umieszczamy. Zadbajmy również o avatar i wartościowe treści. Żeby jednak dotarły one do czytelników, musimy zbudować sieć kontaktów. Dzięki wyszukiwarce możemy znaleźć potencjalnych klientów i nawiązać z nimi kontakt. Narzędzie to pozwala również znaleźć dostawców i innych kontrahentów.

Sprzedaż na LinkedIn a systemy CRM

Ręczne wyszukiwanie potencjalnych klientów to bardzo żmudny, wymagający sporo czasu proces. Dlatego obecnie powstały specjalne narzędzia, które wykonują takie czynności automatycznie. Jednym z nich jest na przykład SalesRobots. Kampania z jego wykorzystaniem w LinkedIn to usługa budowania zasięgu i relacji za pomocą narzędzi służących do automatyzacji poszczególnych czynności na tej platformie. Może być ona stosowana zarówno przez użytkowników indywidualnych, jak i właścicieli kont firmowych.

Kampanie takie dają możliwość bardzo szybkiego i efektywnego pozyskiwania leadów sprzedażowych. Systemy te pozwalają na wykonywanie szeroko zakrojonych działań, mających na celu pozyskanie potencjalnych kontrahentów i przybliżenie ich do decyzji zakupowej. SalesRobots więc pomaga w wykonywaniu najbardziej żmudnych i czasochłonnych czynności, takich jak wysyłanie i akceptacja zaproszeń, nawiązywanie kontaktów, czy wysyłania spersonalizowanych wiadomości.

Tego typu systemy CRM można dopasować do swoich indywidualnych potrzeb i skonfigurować je w taki sposób, aby korzystanie z nich były w pełni intuicyjne i maksymalnie skracały na przykład czas odpowiedzi na zapytanie ofertowe potencjalnego klienta, dzięki czemu pozwalają one skutecznie budować sprzedaż na LinkedIn.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here