content manager

Wiele osób nie ma pojęcia czym zajmuje się osoba znajdująca się na takim stanowisku. Jest to bowiem bardzo poważnie brzmiący zawód, który tak naprawdę możemy wykonywać bez żadnej szkoły wyższej. Nie oznacza to jednak, że do takiej pracy nie potrzebujemy żadnego wykształcenia czy przygotowania zawodowego. Kim jest osoba na stanowisku content manager oraz w jaki sposób nim zostać?

Przeczytaj też: https://www.zlecenia.pl/blog/content-manager-jak-zostac/

Kim dokładnie jest content manager?

Jest to osoba zajmująca się zarządzanie treścią. Dokładniej mówiąc jest to menadżer treść. Jego codziennym miejscem pracy będzie w głównej mierze internet. Content manager jest to osoba, która zarządza przepływem treści w firmie, opracowuje lub zatwierdza strategie marketingowe. Celem tego jest uzyskiwanie optymalnych wyników biznesowych przy pomocy internetowych środków przekazu. Takie osoby posługują się wpisami na blogu, publikacjami, artykułami oraz multimediami, aby zbudować wizerunek danej marki. Twoim zadaniem jako content managera będzie zarządzanie tym procesem.

Predyspozycje zawodowe osoby na takim stanowisku

W świetle formalnym nie ma żadnych wymogów dotyczących wykształcenia czy przygotowania zawodowego. Jego kandydat na takie stanowisko powinieneś wykazywać się jednak predyspozycjami, które są istotne w takim zawodzie. Dzielą się one na trzy grupy: wiedza, umiejętności i cechy osobowościowe.

Jak zostać content managerem?

Tak jak wspomnieliśmy wyżej, Nie ma żadnych formalnych, ani prawnych wymogów dotyczących zatrudnienia w tym zawodzie. Pracodawcy będą cenili sobie przede wszystkim wiedzą, umiejętności oraz pewne cechy charakteru. Jeżeli możemy się nimi poszczycić, nie jest potrzebny nam dyplom studiów wyższych. Tak naprawdę żadnej kierunek nie jest w stanie kształtować na stricte do wykonywania tego zawodu. Jednak są takie kierunki, które z pewnością ułatwią nam to zadanie. Będą to przede wszystkim marketing i zarządzanie, PR, reklama, dziennikarstwo, a w małym stopniu również informatyka. Przydatna może okazać się również psychologia czy socjologia. Na takich kierunkach poznamy podstawowe zasady funkcjonowania współczesnego marketingu. Istotna jest również wiedza na temat funkcjonowania treści w internecie, odpowiedni ich pozycjonowanie według zasad co, Czy umiejętności praktyczno informatyczne. Przyda się nam wówczas znajomość oprogramowania czy języków tworzenia stron www. Takie umiejętności możemy zdobyć również przez kursy, własną naukę czy doświadczenie, które nabędziemy w różnych firmach. 

Zobacz też: http://www.convict.pl/jak-zostac-kaletnikiem/

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here