Instagram jest jednym z portali społecznościowych, który może pochwalić się dużą popularnością. Opiera się na dodawaniu zdjęć, które są następne lajkowane i komentowane przez użytkowników. Jak więc widać korzystanie z Instagrama jest niezwykle proste. Co więcej, niesie za sobą sporo korzyści. Badania pokazują, że ten kanał społecznościowy angażuje o wiele bardziej niż Facebook. Sprawia to, że Instagram jest już nie tylko portalem, na którym można spotkać indywidualnych użytkowników, ale i odnaleźć profile filmowe. Przedsiębiorcy, którzy zaczęli dostrzegać jego potencjał, masowo zakładają konta firmowe na Instagramie. Wielu jednak nie wie jak do końca korzystać z tego kanału komunikacji, a przede wszystkim jak wykorzystać narzędzia biznesowe Instagrama.

Założenie konta firmowego na Instagramie

Założenie konta firmowego na Instagramie odbywa się dokładnie na tych samych zasadach jak prywatnego. Należy ściągnąć na telefon/ tablet aplikację, utworzyć konto oraz uzupełnić go o dane. Nazwa konta na Instagramie powinna być taka sama jak przedsiębiorstwa. Dane, jakie możemy wpisać to nazwa użytkownika, link do strony i kilka zadań o firmie. Warto zaznaczyć, że od niedawna przedsiębiorstwa, które chcą prowadzić działania na tej platformie, mogą założyć konto biznesowe na Instagramie. Pozwala on na śledzenie statystyk profilu i pojedynczych wpisów. Dzięki temu można zoptymalizować prowadzone działania, a przede wszystkim zwiększyć konwersje z reklam.

Konto biznesowe na Instagramie – możliwości

Posiadając profil biznesowy na Instagramie, ma się dostęp do informacji takich jak:

a/ dane demograficzne obserwujących profil (płeć, miasto zamieszkania, przedział wiekowy, największa aktywność wg dni i godzin osób obserwujących),

b/ zasięgi i wyświetlenia publikowanych postów oraz samego profilu,

c/ ilość kliknięć w link przekierowujący do witryny,

d/ statystki relacji prowadzonych na żywo,

e/ statystki utworzonych reklam obejmujące zasięgiem.

Reklamy na Instagramie

Przedsiębiorcy prowadzący działania promocyjne na Instagramie mają również możliwość tworzenia na nich kampanii reklamowych. Aby reklamy firmy były wyświetlane na Instagramie, należy albo założyć kampanie poprzez konto reklamowe Facebooka (które będzie połączone z kontem na Instagramie) albo nastawić kampanie z poziomu Instagrama. W tym drugim przypadku aplikacja  oferuje dwie formy promocji. Pierwszą jest wybranie celu uzyskania większej ilości odwiedzin profilu i witryny, drugą dotarcie do osób w pobliżu danego adresu. Na chwilę obecną reklamy na Instagramie nie posiadają więcej celów. Tworząc reklamy na Instagramie, należy jednak pamiętać o specyfice tego kanału. Tutaj przede wszystkiem liczy się dobra kreacja zdjęciowa, która przyciąga użytkowników. Link umieszczony w treści będzie nieaktywny.

Aktywne linki na Instagramie, czy to możliwe?

Biznesowe narzędzie Instagrama dopiero się rozwijają. Proforma już teraz zapowiada wprowadzenie kolejnych ułatwień dla przedsiębiorców, którzy się na niej promują. Zmianą, na którą czeka większość z nich, są aktywne linki w postach. Na chwilę obecną linki do strony umieszczane w treści postu na Instagramie nie przekierowują na strony www. Jeśli jednak nie chce się czekać, aż Instagram wprowadzi taką funkcję, można skorzystać z narzędzi zewnętrznych. Używając ich, można ominąć brak bezpośrednich linków na Instagramie i połączyć content z produktami w sklepie. Dodatków narzędzia te pozwalają wysłać spersonalizowane wiadomości mailowe do fanów marki, które są uzależnione od ich aktywności w tym kanale.

 

[Głosów:3    Średnia:2.7/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here