testowanie maili

Mailing to wciąż jeden z najskuteczniejszych sposobów prowadzenia kampanii marketingowej w Internecie. Jak robić go skutecznie? Nie wystarczy tylko stworzyć treści i rozesłać ją. Warto także przetestować jak twój email pod kontem błędów. Testi@ to serwis pozwalający w kilka sekund wygenerować screenshota i podejrzeć twojego maila na różnych urządzeniach ( ponad 60) wliczając w to Apple iOS, Androida czy Outlooka.

Testi@

Jest to podstawowe narzędzie dla każdego web developera czy firmy która dba o własną reputację. Nie tylko unikniesz wpadki która może skutkować brakiem możliwości przeczytania twojego newslettera. Lecz także masz możliwość przeprowadzenia Spam testu który wskaże tobie dlaczego tak wiele emaili trafiło do folderu spam czy nie zostało dostarczonych.

Przed wysyłką sprawdź jeszcze raz

Twoi klienci muszą wyświetlić poprawnego maila bez błędów w wygenerowanej treści z poprawnie dodanymi zdjęciami czy załącznikami. Warto zastosować testy A/B w celu weryfikacji, która z dwóch wersji kampanii będzie lepiej odbierana przez użytkowników. W wersji A testujemy nadawcę jako Imię i Nazwisko, a w wersji B – jako Nadawcę z Firmy X. Ma to na celu sprawdzenie, którą wersję odbiorca uważa za bardziej wiarygodną. W temacie wiadomości zawierać należy różnie sformułowane korzyści z przystąpienia do oferty. Wersja A może zawierać krótką informację o możliwej obniżce cen o 20% na dany asortyment, a wersja B – o darmowych kosztach dostawy. W ten sposób testujemy, co jest dla potencjalnych klientów bardziej korzystne, i jak modyfikować swoją ofertę.

Weryfikacja treści

Nadawca nie będzie z pewnością doszukiwał się możliwości rozwiązania problemu, gdy otrzyma maila z wezwaniem do akcji w postaci niedziałającego linku. Nie będzie też podejmował żadnego działania, gdy elementy w postaci hiperłącza nie będą aktywne, a obrazki będą wymagały instalowania dodatkowych wtyczek. W przypadku treści bogatych w tego typu ozdobniki, wiadomości warto rozesłać do osób (na przykład z firmy czy znajomych) posiadających konta na różnych skrzynkach e-mail, obsługiwanych przez programy pocztowe lub różne przeglądarki.

Testowanie i optymalizacja wiadomości email pod kątem aktywności Call to Action w treści, czy skuteczności użytych sformułowań, to warunek konieczny do spełnienia, aby mailing mógł odnieść jakąkolwiek skuteczność. Ludzie nie przepadają za niechcianymi wiadomościami, a tym bardziej takimi, które są zupełnie bezwartościowe, ponieważ nie stwarzają wrażenia wiarygodności lub nie przekierowują w obiecane miejsce.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here