Rola marketingu internetowego

Każdy, kto prowadzi w dzisiejszych czasach choćby niewielki biznes doskonale wie, jak ważna jest właściwa promocja oferty. Nasze otoczenie nieustannie zmienia się, dlatego metody, które były stosowane jest kilka lat temu dzisiaj mogą okazać się niewystarczające. Obecnie bardzo ważne jest, by prowadzić skuteczny marketing internetowy, który pozwala nam pozyskiwać nowych klientów i budować pozytywny wizerunek firmy w otoczeniu.

Czym jest marketing i po co został stworzony?

Marketing to złożony proces, którego celem jest maksymalizowanie zysku i pozyskiwanie jak największej liczby klientów. Cała sztuka polega na tym, aby umieć jak najtrafniej określić potrzeby swojej grupy docelowej i znaleźć sposoby na ich zaspokojenie. W opinii społecznej panuje nie do końca prawdziwe przekonanie, że marketing równa się promocji. Tymczasem promocja jest tylko jedną ze składowych marketingu. Obok niej niezwykle istotne jest także komunikowanie się z rynkiem oraz właściwe planowanie cen i metod dystrybucji. Ważną częścią marketingu jest także nieustanna analiza procesów sprzedażowych i wprowadzanie korekt.

Co warto wiedzieć o marketingu internetowym?

Jeśli używamy Internetu do tego aby prowadzić nasze strategie promocyjne to właśnie wtedy realizujemy marketing internetowy. Może on mieć cały szereg różnych postaci. Najpopularniejsze odmiany marketingu internetowego to mailing, reklamy banerowe, content marketing oraz profile biznesowe na portalach społecznościowych. Nie można oczywiście nie wspomnieć o pozycjonowaniu i optymalizacji stron firmowych, które to jest działaniem podstawowym dla wszystkich sklepów internetowych.

Influancer marketing jako nowa i obiecująca forma promocji

Influancer marketing polega na tym, że dana firma korzysta ze współpracy ze znanymi w sieci osobami, które mają duży wpływ na swoje społeczności. Przykładowo jeśli ktoś prowadzi sklep internetowy z ubraniami może nawiązać współpracę ze znaną blogerką modową. Taka osoba przedstawi na swoim blogu stylizację z udziałem określonych ubrań i zamieści link do sklepu gdzie można je nabyć. Wszystko oczywiście odbywa się za wynagrodzeniem. Warto podkreślić, że jest to sytuacja, kiedy obydwie strony są wygrane.

Marketing internetowy i social media

Obecność w mediach społecznościowych jest dzisiaj w zasadzie niezbędna i z pewnością opłacalna. Celem tak prowadzonych strategii marketingowych jest zbudowanie trwałych relacji z odbiorcami. W tej formie chodzi nie tylko o to, aby pozyskiwać nowych nabywców ale także o to, by dowiedzieć się jak najwięcej o potrzebach swoich klientów. Szczególnie istotną zaletą mediów społecznościowych jest ich duży zasięg. Ta forma promocji sprawdza się bardzo dobrze w przypadku osób młodych choć w ostatnich latach zauważyć możemy, że na portale społecznościowe trafiają także starsi użytkownicy. Posiadanie profilu firmowego na przykład na Facebook sprawi, że dany biznes będzie postrzegany jako pewny i godny zaufania. Budowaniu pozycji eksperta bardzo dobrze służy także obecność na YouTube, gdzie przy pomocy filmów można promować swoją działalność.

Artykuł przygotowany przez blog o marketingu Lembicz.pl

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here