Reklamowanie własnej działalności gospodarczej – sprawdzone sposoby

Znalezienie odpowiedniego rozgłosu często jest kluczem do odniesienia sukcesu przez firmę. Jeżeli jest to Twoja pierwsza działalność gospodarcza, a sam nie masz doświadczenia w marketingu, zapewne szukasz sposobów, które pomogą Ci trafić do odpowiedniego grona odbiorców i zachęcić ich do skorzystania z Twoich usług bądź zakupienia odpowiedniego produktu. Czy darmowe sposoby są dobrym wyborem, czy może lepiej warto zainwestować ogromne pieniądze w kampanię internetową? Jaki rodzaj reklamy wybrać, aby przyniosła zamierzone efekty? W jakim stylu przedstawić swoją ofertę – graficznie, za pomocą filmiku na social mediach czy może tradycyjnie w radio lub gazecie? Czytaj dalej i znajdź swój idealny sposób na trafienie do odpowiedniej niszy odbiorców.

Dla kogo tradycyjne media?

Gazeta, radio czy telewizja to idealny sposób na reklamę produktów, które trafią najlepiej do osób w średnim wieku i osób starszych. Niewielki odsetek z nich korzysta ze smartfonów, więc w tym przypadku najlepiej sprawdzą się bardziej tradycyjne środki przekazu. Jak to działa? Za stałą lub indywidualnie dobieraną opłatę w danym medium możesz przez określony czas, a nawet we wskazanej godzinie (w przypadku reklam telewizyjnych i radiowych) cieszyć się emisją reklam swojej oferty. Jeżeli Twój produkt kierowany jest dla młodszych odbiorców, najlepiej, gdy zrezygnujesz lub ograniczysz wykorzystanie tradycyjnych mediów i zaczniesz kampanię na przykład na Facebooku, lub Instagramie.

Lokalne źródła informacji

Rejestracja firmy w Miejscach Google umożliwia łatwiejsze odnalezienie w wyszukiwarkach Google i wyświetlanie jej w Mapach. Jedyne, co musisz zrobić, to wypełnić formularz i zarejestrować się, a następnie zweryfikować swoją firmę poprzez proces potwierdzenia. Przebiega on za pomocą poczty lub telefonicznie. To forma reklamy, która nic nie kosztuje, a jednak bardzo ułatwia znalezienie danej firmy online. Warto więc poświęcić kilka minut na skonfigurowanie.

Pozycjonowanie dla jeszcze lepszych wyników

Jeżeli możesz sobie pozwolić na spory wydatek, możesz też zwrócić się o pomoc do specjalistów z agencji SEO. Wadą pozycjonowania jest długi okres oczekiwania na rezultat, gdyż może on zająć nawet pół roku. Jednak efekty działań utrzymują się nawet po zakończeniu kampanii, bez uszczerbku dla konwersji na Twojej stronie. Jest to szczególnie polecane działanie dla osób pracujących z domu, które szukają dodatkowego zarobku oraz zwiększenia ogólnego prestiżu strony.

Social media dla masowej promocji

YouTube zapewnia darmowy sposób dystrybucji kreatywnych filmów promocyjnych, ale aby odnieść sukces, musisz umieścić treść, którą ludzie chcą oglądać i która jest odpowiednia dla Twojej firmy — prosta reklama nie będzie działać. Podobnie wyglądają działania na Instagramie, Twitterze czy Facebooku. Najwięcej konwersji przyniesie Ci oryginalny sposób zamieszczania tam treści lub angażowanie fanów. Możesz zadawać pytania, organizować konkursy lub czasowe promocje tylko dla fanów korzystających z danej platformy. Oprócz tych działań możesz pokusić się na wykorzystanie sponsorowanych treści. Pamiętaj jednak, aby zawęzić grono odbiorców i nastawić się na zwiększoną konwersję, a nie na liczbę lajków.

Marketing e-mailowy

E-mail marketing pozostaje jednym z najlepszych sposobów dotarcia do klientów online. Większość konsumentów ma adres e-mail i często otrzymuje informacje biznesowe za pośrednictwem tego kanału. E-mail marketing może być w bezpłatny, chociaż istnieją pewne przydatne i płatne narzędzia, które mogą pomóc w usprawnieniu całego procesu. Jeśli masz tylko kilka do kilkunastu, możesz za darmo wysyłać e-maile. Im więcej kontaktów zbierzesz oraz im częściej będziesz wysyłać wiadomości, tym większe prawdopodobieństwo, że będziesz wolał skorzystać z płatnej usługi e-mail marketingu.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here