Bazowanie na jednowyrazowych, ogólnych słowach kluczowych jest niezwykle trudne, zwłaszcza gdy Twoja firma jest nowa lub bardzo mała. Jeżeli zależy Ci na szybkim zwiększeniu ruchu i konwersji, najlepszym rozwiązaniem okazują się słowa kluczowe „long tail”. Dobór właściwych rozbudowanych fraz nie jest prostym zadaniem, jednak pozwalają one przyciągnąć użytkowników, którzy aktywnie i świadomie szukają dokładnie tego, co jesteś w stanie im zaoferować.

Frazy long tail – co to takiego?

Słowa kluczowe long tail (szczegółowe informacje do uzyskania we wpisie https://www.pozycjonusz.pl/pozycjonowanie-long-tail/) to sprecyzowane frazy 4-, 5- a nawet 6-wyrazowe, które pozwalają pozyskiwać najkorzystniejszy dla danej strony internetowej ruch. Użytkownik wpisujący w wyszukiwarkę coś tak precyzyjnego, zazwyczaj szuka dokładnie tego, co zamierza kupić. Praktycznie w każdym przypadku bardzo specyficzne wyszukiwania mają większe prawdopodobieństwo przekształcenia się w sprzedaż, niż wyszukiwania ogólne (tzw. head), które zwykle są nastawione bardziej na rozeznanie rynku – co konsumenci zwykle robią przed podjęciem decyzji o zakupie.

Aby zilustrować to zjawisko, przyjrzyjmy się typowej „zakupowej” sytuacji krok po kroku:

  1. Konsument dowiaduje się o produkcie.
  2. Zaczyna szukać informacji o tym produkcie w ramach przygotowań do ewentualnego zakupu.
  3. Ocenia alternatywy produktu (dodatkowe opcje, ceny itp.).
  4. Podejmuje decyzję o zakupie.
  5. Finalizuje transakcję i płaci.
  6. Na końcu ocenia produkt i decyduje czy chce go zatrzymać, czy zwrócić.

Patrząc na powyższe punkty, już może zdajesz sobie sprawę z tego, że chciałbyś kierować swoje reklamy do użytkownika, który jest w okolicach 4. etapu…

Konsument podejmuje decyzję o zakupie.

…ponieważ w momencie, gdy już podjął decyzję, zaczyna wpisywać w wyszukiwarkę bardzo konkretne słowa, w celu znalezienia docelowego produktu.

Pozycjonowanie stron na długie frazy

Określenie „long tail” jest także wizualną metaforą kształtu wykresu przedstawiającego ilość wyszukiwań fraz ogólnych oraz szczegółowych.

Przykładowo: jeśli jesteś firmą, która sprzedaje klasyczne meble, istnieje duże prawdopodobieństwo, że Twoja strona nigdy nie pojawi się w górnej części organicznego wyszukiwania „meble”, ponieważ konkurencja jest zbyt duża. Jeśli jednak specjalizujesz się w, powiedzmy, współczesnych meblach w stylu art deco, słowa kluczowe, takie jak „nowoczesny okrągły stół inspirowany stylem art deco”, niezawodnie odnajdą tych, którzy szukają dokładnie tego produktu.

Ale oto, co w tym wszystkim jest zdumiewające – ogólne słowa kluczowe (czyli „głowa” wykresu) w rzeczywistości stanowią zaskakująco mały procent wszystkich wyszukiwań. W zależności od konkretnej frazy, to zazwyczaj około 10-15% wyników. Kolejne 15-20% pochodzi ze średniej długości słów kluczowych, co oznacza, że około 70% odsłon jest bezpośrednim wynikiem długich fraz typu long tail.

Wysoce specyficzne wyszukiwania zawierające wiele wyrazów wydają się być o wiele łatwiejsze do zaszeregowania niż bardziej ogólne pojedyncze słowa kluczowe.

Kto powinien korzystać z pozycjonowania long tail?

Sklepy internetowe

Jeśli prowadzisz sklep internetowy, musisz stale przyciągać nowych klientów i dostarczać im potrzebnych informacji odnośnie oferowanych produktów. Specjaliści od SEO (zachęcamy Państwa do kontaktu https://www.pozycjonusz.pl/) są w stanie dotrzeć do odbiorców, którzy dokładnie wiedzą, czego chcą. Dzięki zastosowaniu fraz long tail sprzedawcy mogą lepiej zrozumieć i odpowiedzieć na potrzeby użytkowników. Dlatego, jeśli chodzi o przekształcanie słów kluczowych w warianty wydłużone, zastanów się, na jakie zawężające wyszukiwania aspekty ludzie mogą szczególnie zwracać uwagę. Na przykład kupujący mogą być zainteresowani takimi cechami, jak „tani”, „luksusowy”, „bezpłatna dostawa”, „specjalistyczny”, „różowy” itp.

Usługodawcy

Wiele osób uważa, że najlepszym sposobem na generowanie większego ruchu na stronie internetowej jest skupianie się na ogólnych słowach kluczowych, takich jak np. „malarz” czy „usługi budowlane”.  Jednak istnieją już miliony witryn związanych z tymi terminami. Z drugiej strony słowa kluczowe long tail są o wiele mniej konkurencyjne. Oznacza to, że chociaż długie frazy mogą nie przyciągać tak wielu wyszukiwań, o wiele mniej stron internetowych z nich korzysta. Dlatego w przypadku firm usługowych, warto skupić się na tym, co Cię odróżnia od konkurencji, umieszczając te cechy w swoich frazach. Ponadto osoby szukające konkretnych usługodawców z reguły będą zainteresowani firmami znajdującymi się w okolicy, dlatego warto także zawrzeć w nich specyficzny człon lokalizacyjny, np. „fryzjer męski warszawa ursynów”.

Blogerzy

„Co chcesz osiągnąć dzięki swojemu wpisowi na blogu?” To podstawowe pytanie, na która powinieneś sobie odpowiedzieć, aby tworzyć przyjazne dla użytkownika posty na blogu, które uzyskają wyższy ranking w wynikach wyszukiwania słów kluczowych. Pamiętaj, że Twój cel content marketingowy musi być zgodny z Twoim celem organizacyjnym. Long taile są obecnie ważniejsze, ponieważ intencja użytkownika może być określona tylko za pomocą słów kluczowych, których szukają. Dlatego jeżeli dana osoba, wyszukując długą frazę lifestylową, trafił akurat na Twojego bloga to jest duże prawdopodobieństwo, że na stronie zostanie dłużej, aby zapoznać się z innymi treściami.

Szereg korzyści

Korzyści, które płyną z pozycjonowania long tail są niezwykle cenne. Przede wszystkim przyciągają na naszą stronę klientów poszukujących konkretnych produktów. Osoba wpisująca bardzo szczegółową, długą frazę jest zdecydowana na kupno, dlatego jest duże prawdopodobieństwo, że taki użytkownik dokona zakupu właśnie poprzez Twój sklep internetowy. Frazy kluczowe typu long tail to rozwiązanie dla każdego, kto chce znacząco podnieść pozycję swojej strony w wynikach wyszukiwania.

[Głosów:2    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here