biznes

Co roku powstaje wiele nowych firm, okazuje się jednak, że ponad połowa z nich nie przetrwa próby czasu. Świeżo upieczeni przedsiębiorcy często popełniają te same błędy, które doprowadzają ich biznesy do upadku. Prezentujemy listę zachowań, których należy się wystrzegać, podczas rozpoczynania działalności gospodarczej.

1. Brak potrzebnej do prowadzenia firmy wiedzy

Impulsem do założenia firmy jest zazwyczaj nasza pasja. Niestety marzenia często rozbijają się w zetknięciu z szarą rzeczywistością, a więc przeróżnymi zagadnieniami m. in. z dziedziny bankowości i podatków. Przed założeniem nowego przedsiębiorstwa warto wcześniej zdobyć jak najwięcej potrzebnej nam wiedzy, np. dowiedzieć się, jakie będą koszty materiałów i i produkcji. Dobrze jest również zapoznać się ze sztuką negocjowania i targowania się. Pamiętajmy, by bardzo ostrożnie wybierać sobie partnerów biznesowych i podwykonawców.

2. Brak popytu na dany towar lub usługi

Zanim zdecydujesz się na założenie firmy, zbadaj dokładnie, czy na rynku znajdzie się popyt na oferowane przez Ciebie produkty lub usługi. Z badań wynika, że wiele biznesów upada właśnie z powodu braku zainteresowania klientów ich ofertą. Trzeba postawić sobie pytanie o to, czy Twoja firma ma realne szanse na przyniesienie profitów. Pamiętaj, że zawsze możesz wpaść na inny pomysł albo wybrać inny produkt, który będziesz sprzedawać. W końcu, wielu słynnych przedsiębiorców zaczynało kiedyś od produkowania czegoś zupełnie innego niż to, z czego ostatecznie stali się znani.

3. Bycie zbyt upartym

Tworzysz swoją firmę mając w głowie pewną jej gotową wizję, z której bardzo trudno jest Ci zrezygnować. Może się okazać, że Twój pomysł to strzał w dziesiątkę i idealnie trafiłeś w potrzeby klientów. Jeżeli jednak biznes nie prosperuje tak, jakbyś tego chciał i nie przynosi oczekiwanych zysków, warto zastanowić się nad wprowadzeniem pewnych zmian. Nie wstydź się też prosić o pomoc osób z zewnątrz, które mogą posiadać większe doświadczenie niż Ty.

4. Źle dobrani pracownicy i negatywna atmosfera w miejscu pracy

Często nie doceniamy tego, jak ogromną rolę w naszej firmie odgrywają zatrudnieni przez nas ludzie. Nawet jedna niekompetentna albo wywołująca u innych niechęć osoba może narobić wielu strat i sprawić, że stracimy klientów. Naukowo udowodniono, że pracownicy, którzy utrzymują pomiędzy sobą pozytywne relacje będą działać efektywniej, co przełoży się na szybszy rozwój firmy i większe zyski.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here