Prezentacje multimedialne wykorzystywane są niemal w każdym biznesie. Tworzy się je przy podsumowaniu kwartałów czy roku lub w przypadku omówienia wejścia na rynek nowego produktu/usługi. Często też o prezentacjach biznesowych mówi się w kontekście wystąpień publicznych np. na spotkaniach branżowych, szkoleniach czy konferencjach. Mimo że wydaje się, iż stworzenie prezentacji biznesowej nie jest trudne to wiele osób ma z tym problem. Efekty ich pracy często się nudne i nieciekawe oraz wywołują u słuchaczy zniecierpliwienie. Emocje te nie sprzyjają właściwemu odbiór przekazu. Zobacz jak stworzyć dobrą prezentację biznesową.

Narzędzie do tworzenia prezentacji biznesowej

Najczęściej prezentację tworzy się w programie MS PowerPoint. Korzystają z niego osoby, które mają system operacyjny Windows. Jeśli na co dzień pracuje się na urządzanych marki Apple, do stworzenia prezentacji multimedialnych wykorzystuje się odpowiednik MS PowerPoint stworzony przez Apple, który nie ma co ukrywać, jest dużo lepszy. Prezentacje biznesowe można także stworzyć w Prezi lub Keynote.

Jak przygotować dobrą prezentację biznesową?

Dobra prezentacja biznesowa to przede wszystkim nie same slajdy, które są puszczane za prezenterem. Slajdy puszczane są w tle i powinny być traktowane jako dodatek do całości. Ich wygląd, dynamika oraz przekaz powinien współgrać i uzupełniać informacje przekazywane przez występującego. Tworząc prezentację biznesową, należy skupić się na przemowie, którą się wygłosi. Najlepiej, jeśli jest ona ciekawa, opierająca się na wielu praktycznych przykładach oraz bazująca storytellingu. Sam przekaz powinien być także angażujący i aktywizujący dla słuchaczy.

Prezentacja biznesowa w MS Powerpoint – jak ją stworzyć?

Kiedy już wie się, o czym chce się powiedzieć i ma się przygotowany wstępny tekst, można przejść do tworzenia slajdów prezentacji. Powinny one uzupełniać i zaznaczać to, czego będzie dotyczyć wystąpienie. Prezentacja biznesowa w PowerPoint ma w tym wypadku za zadanie nie tylko zaciekawić słuchaczy, ale także i pomoc reprezentującemu w wygłoszeniu mowy. Stworzenie profesjonalnej prezentacji multimedialnej w PowerPoint opiera się na kilku zasadach, które dotyczą i kwestii technicznych i wizualnych.

Wśród tych zasad można znaleźć tą, która nakazuje tworzenie prezentacji w proporcjach 16:9. Wynika to z tego, że dziś w większości korzystamy z monitorów panoramicznych. Stosując ten format prezentacji, ma się też więcej miejsca na zdjęcia oraz tekst. Po wybraniu formatu prezentacji prezentującego czeka jeszcze decyzja co do szablonu prezentacji.

Prezentacja biznesowa powinna być zgodna z wytycznymi wizualnymi firmy (jeśli takie są). Często przedsiębiorstwa mają swój własny szablon prezentacji, w który tylko wpisuje się dane i teksty. Pozwala to na spójność wygłaszanych przemówień np. przed zarządem spółki. Firmowy szablon prezentacji multimedialnej powinien zawierać przede wszystkim logotyp, stopkę z danymi kontaktowymi oraz adres strony www. Jeśli takiego szablonu nie ma, można pokusić się o stworzenie swojego. Szablony prezentacji dostępne są w programie, ale można też wykorzystać te dodatkowe, które są dostępne, chociażby na Pintereście.

Tworząc prezentację biznesową, należy wystrzegać się efektów specjalnych, takich jak: cienie, płaskorzeźby, ozdobniki, efekty 3D, animacje i innego tego typu rozwiązania. Zamiast tego należy tworzyć jasne i schludne prezentacje, które będą zrozumiałe dla odbiorców. Najlepiej jest zastosować strukturę krokowo – liniową, sieciową lub drzewiastą. Zamieszczane teksty w prezentacji biznesowej muszą być zwięźle, proste i zrozumiałe. Slajdy nie powinny zawierać wszystkich informacji, które się przekazie, a jedynie słowa – klucze. Oprócz samych tekstów warto zwizualizować wybrane dane, stosując wykresy, ikonografii czy diagramy. Należy też pamiętać, że prezentacja biznesowa nie powinna trwać dłużej niż 20 minut.

 

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here