Firma bez pracowników nie istnieje. To oni są jej motorem napędowym. Do biznesu wnoszą wiedzę, doświadczenie oraz now-know. Przedsiębiorstwa, które chcą się rozwijać, muszą inwestować w swój zespół (np. poprzez ciągle poszerzenie ich kompetencji na szkoleniach), ale także i szukać świeżej krwi. Nowi pracownicy wnoszą do zespołu kreatywność oraz powiew świeżości. Jednak o tym, jak trudno zdobyć nowego, wartościowego pracownika wie każdy przedsiębiorca. Dziś skończyły się już czasy, kiedy kandydaci godzili się na każdą ofertę pracy. Rozbudowany rynek oraz otwarcie granic pozwala im na szukanie takich ofert, które w 100% spełniają ich wymagania. Stąd też konieczne jest opracowanie strategii pozyskiwania nowych talentów do firmy. Jak to robić? Sprawdzacie w naszym artykule.

Za szukanie nowych talentów do firmy w większych przedsiębiorstwa odpowiada dział HR, a małych to zadanie zazwyczaj przejmuje właściciel firmy. Sam proces jest uzależniony od wielkości biznesu, branży, w jakiej  działa oraz wizerunku, jaki posiada na rynku pracy. Nie jest tajemnicą, że w niektórych sektorach gospodarki np. IT trudniej jest pozyskać nowe talenty.

Jak pozyskiwać nowe talenty? Współpraca firm z uczelniami wyższymi

Nowe talenty zazwyczaj kojarzą się z osobami młodymi, które dopiero co rozpoczynają swoją przygodę z rykiem pracy. Miejscem, gdzie można znaleźć takie osoby, są uczelnie wyższe. Szukając nowych talentów do firmy, należy zapoznać się z możliwościami współpracy z okolicznymi szkołami wyższymi. Najprostszym sposobem jest umieszczenie ogłoszenia o rekrutacji na stronie biura karier. Należy jednak przemyśleć czy ono przyniesie taki odzew, na jaki się liczy. Lepszym sposobem jest np. organizacja konkursów czy eventowych szkoleń/warsztatów, w trakcie, których wybierze się najlepszych uczestników na płatne staże. Ciekawym rozwiązaniem jest także uczestnictwo w organizowanych przez uczelnie targach pracy. Pozyskując nowe talenty, warto postawić na te aktywności, które już na pierwszym etapie pozwolą na bezpośrednią rozmowę z potencjalnym pracownikiem.

Social media w pozyskiwaniu nowych talentów

W pozyskiwaniu kreatywnych i wartościowych pracowników warto również wspomóc się mediami społecznościowymi. Obecność na takich platformach jak LinkedIn czy GoldenLine jest niemal obowiązkiem dla każdego poważnego rekrutera. Działania warto prowadzić również na Facebooku i Instagramie. Należy pamiętać, że media społecznościowe to dla młodych ludzi jedno z głównych źródeł informacji, również tych o ofertach pracy. Dobrze jest więc umieszczać anonse na firmowych kontach oraz wspomóc je rekrutacja prowadzona np. w facebookowych grupach tematycznych.

Wydarzenia branżowe

Osoby odpowiedzialne za łowienie nowych talentów do firmy powinny pojawiać się również na dużych wydarzeniach branżowych.  Często uczestniczą w nich młodzi, pełni pasji ludzie, których może rekrutować do pracy. Warto więc przeanalizować jakie konferencje i eventy modne są w danej branży i regularnie w nich uczestniczyć.

Samo pozyskanie CV i listu motywacyjnego od kandydata to nie wszystko. Kolejnym etapem jest przeprowadzenie skutecznej rekrutacji, która faktycznie wyłoni wartościowych pracowników, a następnie umiejętne zarządzanie talentami w firmie. Ten ostatnie element wymaga planu i strategii, nie warto go jednak omijać, ponieważ może się okazać, że zrekrutowany pracownik rozczarowany brakiem rozwoju i nudnymi zadaniami zrezygnuje po kilku dniach czy tygodniach.

 

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here