Internauci wybierają szybkie płatności online

Trendem w sieci stają się zakupy spontaniczne, dokonywane m. in. za pomocą przenośnych urządzeń, które dają możliwość natychmiastowego opłacania transakcji. Sprzedawcy dążą więc do uelastycznienia swojej oferty i procesu zakupów. Ma on być prosty i wygodny w obsłudze. Wyzwaniom rynku odpowiada teraz tzw. sprzedaż wielokanałowa, czyli omnichannel, nastawiona zwłaszcza na klienta ceniącego nowoczesne rozwiązania i oszczędność czasu. Wiąże się to z oferowaniem równolegle różnych form płatności przez internet.

W opinii większości internautów, zakupy online są wygodniejsze, tańsze oraz dające możliwość większego wyboru produktów dostępnych przez całą dobę, w przeciwieństwie do zakupów w tradycyjnych sklepach. Potwierdza to raport „E-commerce w Polsce 2016”. Z sondaży stworzonych dla Gemius „eCommerce Polska 2015” wynika, że aż 60 proc. badanych internautów, przy dokonywaniu zakupów, preferuje szybkie płatności, takie jak Dotpay. Konsument stawia więc teraz na wygodę, szybkość, możliwość dokonywania płatności w różnych walutach i z urządzeń mobilnych.

Płatności walutowe Dotpay rozliczane w kilku modelach

Internet nie zna granic, dlatego system płatności przystosowano do obsługi zagranicznych konsumentów. Dynamic Currency Conversation pozwala zapłacić za towar lub usługę w walucie karty. Sprzedawca otrzymuje natomiast kwotę zadeklarowaną w zleceniu płatności. Usługa obejmuje 32 waluty.

Z kolei Single Euro Payments Area wiąże się z przyjmowaniem płatności gotówkowych wyłącznie w euro, jest więc rozwiązaniem korzystnym dla klientów mieszkających na obszarze Unii Europejskiej.

System Dotpay skonfigurowano również z możliwością przyjmowania wpłat w obcych walutach, bez przewalutowania. Dotyczy rozliczeń w najpopularniejszych walutach na świecie: w euro, dolarach amerykańskich i funtach brytyjskich.

Płatności mobilne – płać za pośrednictwem aplikacji

To idealne rozwiązanie dla korzystających ze smartfonów i tabletów. W oparciu o aplikację mobilną działa m. in. usługa m-Pay. Zakup odbywa się poprzez wprowadzenie numeru wygenerowanego przez dostawcę i potwierdzenie transakcji według instrukcji wyświetlonych w aplikacji. Wcześniej należy jednak doładować konto mPay, które działa na zasadzie wirtualnej portmonetki. To metoda płatności pozwalająca kupującym deponować pieniądze, a następnie w szybki sposób dokonywać płatności.

Innym z systemów jest Sky Cash, który umożliwia płatność za pomocą telefonu komórkowego, jest przy tym niezależny od operatorów sieci.

PKO Bank Polski stworzył natomiast aplikację IKO, która po zainstalowaniu na komórce, generuje w trakcie dokonywania płatności jednorazowe kody służące do autoryzacji transakcji. System pozwala m. in. płacić w sklepach tradycyjnych czy wypłacać pieniądze z bankomatów.

BLIK Mobile działa z kolei bez konieczności logowania się do systemu bankowego. To rozwiązanie zintegrowane z Dotpay, umożliwia dokonanie przelewu za pomocą jednego kodu.

Zapłacisz kartą… przez telefon

Takie rozwiązanie umożliwia tzw. model IVR. Cały proces nie wymaga połączenia z internetem. Klient łączy się telefonicznie z pracownikiem sprzedaży, który ma dostęp do panelu obsługującego płatności kartą Dotpay. Sprzedawca wpisuje dane klienta oraz parametry transakcji, po czym generuje link do płatności Dotpay. Następnie konsument podąża za wskazówkami centrali obsługującej płatności kartą. Pieniądze są błyskawicznie księgowane na wirtualnym koncie odbiorcy.

Kredyt bez wychodzenia z domu

Płatność można rozłożyć na raty online. Po otrzymaniu informacji z banku o udzieleniu kredytu, Dotpay wypłaca środki natychmiast. Cały proces przebiega bez wychodzenia z domu, nie wymaga też składania dodatkowych oświadczeń. Kwoty pożyczek wahają się w granicach od 300 zł do 20 tys. zł. Okres spłat wynosi nawet 3 lata. Wysokość rat pozwalają oszacować kalkulatory ratalne dostępne na stronach sklepu.

Usługi dla klientów, którzy wolą rozwiązania tradycyjne

Dotpay udostępnia również gotówkowe formy płatności. Realizuje się je za pośrednictwem pocztowego druku przelewu, który generowany jest w sieci lub w sklepach. Klient dokonuje następnie opłaty na poczcie lub w banku.

Z danych Narodowego Banku Polskiego wynika, że karty płatnicze posiada 66 proc. Polaków. Korzystają z nich głównie osoby młode, wykształcone, specjaliści, technicy, urzędnicy czy pracownicy instytucji publicznych. Ci, którzy nie posiadają kart twierdzą, że gotówką płaci się znacznie szybciej. Z tym przekonaniem z powodzeniem konkurują teraz systemy płatności internetowych.

[Głosów:2    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here