E-commerce

Prowadzenie sklepu internetowego to świetny pomysł na pierwszy biznes. Statystyki wskazują nieubłaganie na rosnące zainteresowanie zakupami w internecie. Z roku na rok zwiększa się ilość osób deklarujących korzystanie ze sklepów online. W 2020 było to aż 73%, a w poprzednich latach: 62% (2019) i 56% (2018). Statystyki wystarczająco wyraźnie wskazują w jaki sposób należy rozpocząć działalność sprzedażową. Poniżej podpowiemy – jakie narzędzia e-commerce warto stosować oraz jakich rezultatów mogą nam dostarczyć.

Sklep internetowy – kiedy i czy warto się za to zabrać?

Sprzedaż w internecie nie jest taka trudna. Tym bardziej, że rozmaite aplikacje, portale społecznościowe, serwisy sprzedażowe udostępniają nam specjalne rozwiązania dedykowane właśnie do sprzedaży. Ich wykorzystanie to dobry pomysł by postawić pierwsze kroki w działalności sklepu internetowego.

Portale społecznościowe to również świetne miejsce by wykreować własną markę oraz zapoznać z nią potencjalnych nabywców naszych produktów. Narzędzia takie jak kampanie reklamowe pozwalają dotrzeć do odbiorców o określonych zainteresowaniach lub zamieszkałych w wybranym rejonie. W ten sposób nasza reklama trafi do właściwych osób – których potrzeby pokrywają się z asortymentem naszego sklepu.

Na rozpoczęcie działalności w internecie nigdy nie jest za późno. Nawet jeśli twój sklep prosperuje w świecie offline od kilku dobrych lat. Nie da się ukryć, że działanie w branży sprzedażowej oraz prowadzenie social mediów są dziś zajęciem nieodłącznym.

B2B Magento – sprzedaż na najwyższym poziomie

Magento to platforma dedykowana dla przedsiębiorców prowadzących lub otwierających sklep internetowy. Korzystają z niej zarówno wielkie marki jak i lokalni wytwórcy. Magento działa w modelu open source, co pozwala na swobodne dostosowanie dostępnych rozwiązań do potrzeb i profilu konkretnego przedsiębiorstwa.

Magento działa wielopoziomowo – może analizować olbrzymie ilości danych sprzedażowych, a zarazem wspierać prowadzenie sprzedaży wielu produktów. Jego obsługa jest prosta i możliwa na każdym urządzeniu mobilnym – smartfonach, tabletach, laptopach. Niezależnie czy planujesz sprzedaż B2C czy B2B Magento dostarczy ci funkcjonalnych i pomocnych rozwiązań.

Również obsługa płatności internetowych jest o wiele łatwiejsza. Magento umożliwia dostęp do wszystkich najczęściej stosowanych form płatności, nadzorując ich przebieg oraz finalizację. Dzięki wysokiej responsywności Magento może pomóc w budowaniu bazy lojalnych odbiorców oraz zacieśnianiu relacji z nimi.

Warto podkreślić funkcję planowania specjalnych akcji marketingowych. Jej działanie jest proste i bardzo intuicyjne. W oparciu o statystyki sprzedaży z okresu tygodniu lub miesięcy, Magento ustala w jakim momencie warto urządzać akcje promocyjne zachęcające do większych zakupów. Pozwala to zwiększyć przychód ze sprzedaży nawet poza sezonem.

Ostatnią praktyczną funkcją, o której pragniemy wspomnieć, jest możliwość ustalenia grupy docelowej. Jej rozbudowana charakterystyka jest tworzona w oparciu o dane ze statystyki sprzedaży. Magento pozwala na jej przeanalizowanie, porównanie potrzeb i powtarzalnych zachowań, a następnie – dostosowanie oferty idealnie wkomponowanej w potrzeby naszych odbiorców.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here