Dlaczego trzeba dbać o opisy kategorii w sklepie internetowym? - 3 porady ekspertów

Opisy kategorii produktów są często zaniedbywane. Przecież ostatecznie klient kupi pojedynczy produkt a nie całą kategorię. Po co więc poświęcać czas na jej opisywanie? Po to aby zainteresować klienta ofertą i jednocześnie wzmocnić  sklep pod względem SEO.

Co powinien wiedzieć czytelnik po przeczytaniu opisu kategorii?

Kategoria to zbiór produktów o pewnych wspólnych cechach. Czytając jej opis, powinien wiedzieć jakie produkty do niej należące są sprzedawane. Korzyści z zakupu produktów z danej kategorii także powinny być przedstawione. Można powiedzieć, że opisy kategorii produktów to opisy samych produktów tylko, że bardziej ogólne. Jedne i drugie muszą być tworzone na podobnych zasadach. Warto im poświęcić należytą uwagę, choćby dlatego, że na stronę sklepu wchodzą nie tylko klienci zdecydowani czy zorientowani w asortymencie. Niektórzy się wahają. Opis kategorii pomoże im wgłębić się w temat, zainteresuje produktami oraz wyjaśni przynajmniej część ich pytań. Podstawowe informacje na temat produktów podane w opisie kategorii do pierwszy krok prowadzący do udanej sprzedaży.

Jak powinny wyglądać opisy kategorii?

Oprócz niesienia cennych informacji, opis kategorii powinien być intrygujący (aby zachęcić do przeglądania oferty sklepu). Jego czytelność dla użytkownika także jest niezmiernie istotna. Opis kategorii spełni te warunki, jeśli poznasz target, czyli grupę docelową klientów. Gdy dowiesz się kim są Twoi klienci, będziesz wiedział jak redagować teksty aby do nich przemówiły. O czytelność opisu zadbasz rozbijając go na nagłówki i akapity. Nic nie zniechęca do czytania bardziej niż zbity i długi tekst (przypomnij sobie swoją znienawidzoną lekturę szkolną). A opis kategorii nie może być krótki. Powinien mieć 3000 znaków, czyli wymaga pracy.  Tytuł kategorii i nagłówki zredaguj zawierając w nich słowa i frazy kluczowe. Jest nimi to co użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę szukając informacji o danym produkcie. Gdy w opisywanej kategorii znajdują się podkategorie (np. w kategorii „buty” podkategorią będą „buty sportowe”) koniecznie o nich wspomnij. Najlepiej stosując linkowanie wewnętrzne, prowadzące do nich użytkownika. Oprócz powyższych zabiegów, celem urozmaicenia tekstu używaj pogrubień a także pojedynczych grafik. Ciekawy opis kategorii zatrzymuje potencjalnego klienta jednocześnie formą i treścią.

Treść opisów kategorii

Treść opisów kategorii – jak powinna brzmieć?

Tekst opisu kategorii powinien być przede wszystkim przystępny. Nie używaj bardzo specjalistycznych terminów dla danej branży (te zostaw na specyfikację). Opis kategorii ma za zadanie zainteresować czytelnika ofertą. Przeczytają nie tylko profesjonaliści, ale też laicy, którzy po prostu chcą zgłębić temat. Unikaj też kolokwializmów i zbyt swobodnego języka. To podważa Twój profesjonalizm. Konkretnie, przystępnie i na temat – tak masz pisać. Nie znaczy to, że nie możesz być twórczy, a nic bardziej nie intryguje jak dobra historia. Stosuj więc storytelling czyli opowiadaj klientowi o tym, jak bardzo będzie szczęśliwy gdy skorzysta z Twoich usług lub kupi Twoje produkty z danej kategorii. Taki zabieg skutecznie zatrzymuje uwagę czytelnika i zachęca do dalszego przeglądania strony.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here