Czy wygląd sklepu internetowego ma znaczenie?

Zakładając sklep, trzeba pamiętać o tym, że klienci zawsze kierują się wzrokiem. Warto zdawać sobie sprawę z tego, że jeżeli ktoś zagląda na stronę internetową sklepu, to nie jest on jeszcze związany emocjonalnie z nim. Wtedy liczy się to, czy wygląda przyciągnie wzrok i zainteresuje potencjalnego nabywcę.

Jaki powinien być układ strony?

Jedną z najważniejszych kwestii jest układ strony. Odpowiednie rozmieszczenie sprawi, że klient łatwiej ją zrozumie i rozszyfruje. Dlatego nadmierne eksperymenty nie są pożądane. One sprawią tylko i wyłącznie to, że potencjalny nabywca wyłączy skomplikowaną stronę i zapomni o niej.

Ważną sprawą jest umieszczenie wyszukiwarki w widocznym miejscu na górze strony. Najlepiej po środku lub po prawej stronie. Kolejna zasada dotyczy menu, które też powinno znajdować się w górnej części. To tylko przykładowe kwestie, jednak powinny one stanowić dobry przykład postępowania dla osób, które chcą zarobić poważne sumy pieniędzy.

Nawigacja po sklepie

Innym, ale równie istotnym, zagadnieniem jest nawigacja po sklepie. Ważne jest to, aby klient mógł w intuicyjny sposób poruszać się po stronie. Nie warto też wprowadzać zmiany w trakcie działania sklepu, to może trwale zniechęcić potencjalnych nabywców. Warto zwrócić uwagę na to, że tylko liderzy swoich branży mogą czuć się na tyle pewnie, by dokonać tak fundamentalnych zmian.

Czy zdjęcia produktów mają znaczenie?

Niestety spora część właścicieli sklepów lekceważą znaczenie dobrej fotografii. Ci ludzie wychodzą z błędnego przekonania, że ich produkty są na tyle atrakcyjne, że średnia jakość zdjęć będzie wystarczająca. Warto zwrócić uwagę na to, że w dzisiejszych czasach wysoka jakość fotografii i grafik jest zauważalna wszędzie, na przykład na różnych portalach społecznościowych, takich jak Facebook, Pinterest lub Instagram. Biorąc przykład z tych stron również w sklepie internetowym powinny znajdować się doskonałe zdjęcia, które przyciągną oko klienta. Należy pamiętać też o tym, że obrazki powinny być dostosowane do grupy docelowej.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here