Chatboty dla początkujących

Po pierwszej gorączce na chatboty, wśród firm powstała pewna konsternacja. Ponieważ wszyscy chcieli mieć chatbota zaaplikowanego na swojej stronie czy aplikacji, wiele z nich zapomniało zapytać – “jaką właściwie funkcję mogą pełnić i co tak właściwie mogą zrobić”.

Twórz chatboty z myślą o użyteczności

Pamiętaj, że przydatny bot do rozmowy oznacza chatbota, którego Twoi klienci będą chcieli używać. Wprowadzenie chatbotów do strategii marketingowej może zapewnić bezpośrednią drogę angażowania twojej grupy docelowej i skracania dystansu w komunikacji. Jak możesz zacząć korzystać z chatbotów w swoich planach marketingowych? Zacznij od tych czterech kroków.

  • Zdefiniuj cel

Pierwszy krok w projektowaniu chatbota? Stwórz jasny cel, zanim jeszcze zaczniesz pracę kreatywną.

Co zrobi bot? Czy jest to wsparcie dla wiecznie obłożonej obsługi klienta, pomoc w kampanii, generator leadów? Każdy przypadek zaowocuje zupełnie innym chatbotem.

Chatbot TVN24 GO stworzony przez firmę Koda Bots ma postać Julii. Automatyzuje obsługę klienta i ułatwia pracę moderatorom. Dostarcza również kluczowe informacje o nowych usługach oferowanych przez serwis, tłumaczy też zasady działania, a także rozwiązuje ewentualne problemy powstałe podczas korzystania z serwisu. Jak widać, jest to klasyczny bot wspierający obsługę klienta. 

  • Wybierz platformę

Szukasz najłatwiejszych do zarządzania chatbotów? Najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z opcji “zrób to sam”. Taką propozycję przedstawiają Facebook Messenger lub Google Assistant. Platformy te zapewniają korzyści w postaci niższych kosztów produktu i swobody pisania własnego kodu.

Dodatkowo Facebook oferuje wtyczkę, która pozwala firmom integrować interakcje z użytkownikiem chatbota w messengerze bezpośrednio na stronach firmowych. Zapewnia to „takie samo spersonalizowane, bogate doświadczenie multimedialne, jakie uzyskują w programie Messenger”.

Chatboty wspomagane wizualnie zapewnią używającym estetyczne wrażenia wizualne. Zachęcają do zaangażowania i mogą być bogatym źródłem informacji o klientach – ich upodobaniach i preferencjach.

Większość tekstowych chatbotów działa w taki sposób. Klienci opisują swój problem w tekście. Z drugiej strony chatboty wizualne pozwalają konsumentom wskazać swoje preferencje za pomocą zdjęć, co często jest zwyczajnie prostsze i szybsze niż opis.

  • Tone of voice

Specjaliści do spraw komunikacji spędzają godziny próbując uzyskać właściwy ton kampanii. Czegoś, co pasuje do Twojej marki i przekazu.

Nie inaczej jest w przypadku chatbotów, które powinny mieć osobowości pasujące do funkcji chatbota oraz marki, którą reprezentują. Nikt nie chce, aby ich wrażenia związane z marką były, co tu dużo mówić, jak po rozmowie z robotem. Nawet, jeśli technicznie rzecz biorąc, z tym mamy właśnie do czynienia.

  • Użyj chatbota do generowania leadów

Na pewno zauważyłeś, że lwia część stron internetowych oraz landing pages mają opcję wywołania chatu zaaplikowanego w serwisach. Nie tylko dlatego, bo klienci uwielbiają czat na żywo, ale te czaty są kopalnią danych. Pamiętaj jednak, że nie jest dobrym pomysłem, aby zmusić klientów do rozmowy, jeśli nie chcą. 

Jeśli chcesz dodać chatbota do strony docelowej lub strony internetowej, jedną z najważniejszych rzeczy do zapamiętania jest to, że szukasz informacji, które mogą pomóc w segmentowaniu kampanii marketingowych. Użyć spersonalizowanych zaleceń dotyczących produktów lub usług aby zwiększyć up i cross selling. Pamiętaj, żyjemy w dobie analizy danych. Zbieranie ich zapewni twojej firmie zrównoważony wzrost i ciągły, zdrowy napływ leadów sprzedażowych.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here