Artykuły sponsorowane jako skuteczne wsparcie działań SEO

Dziś tradycyjne działania reklamowe w sieci często bywają nieskuteczne. Przykładem może być tu reklama display czy e-mail marketing. Użytkownicy, a tym samym potencjalni klienci, uodpornili się już na tego typu przekazy reklamowe. Dlatego chcą wypromować swój biznes w sieci, a jednocześnie osiągnąć wysokiej pozycje w wynikach wyszukiwania korzystać trzeba z innych, skuteczniejszych form promocji. Przykładem może być tu publikacja artykułów sponsorowanych.

Czym jest artykuł sponsorowany?

Artykuł sponsorowany jest formą reklamy natywnej, czyli takiej, która umieszczona jest w tle. Jest to artykuł dotyczący konkretnego tematu, który publikowany jest w serwisie internetowym o podobnej tematyce za opłatą. Dzięki temu artykuł trafia do szerokiego grona grupy docelowej, a zatem do potencjalnych klientów. Ważne jest także, a aby w treści artykułu znajdował się link do strony, która jest pozycjonowana. Ma to bezpośredni wpływ na wzrost pozycji w wynikach wyszukiwania. Publikacja artykułów sponsorowanych przynosi wymierne korzyści. To promocja marki w sieci, wzrost pozycji w wynikach wyszukiwania, wzrost ruchu na stronie z serwisu, na którym został opublikowany artykuł oraz wzrost ruchu z wyszukiwarki.

Dobry artykuł sponsorowany

Dobrze jest, aby wiedzieć jak napisać dobry artykuł sponsorowany. Jeśli artykuł ma spełnić swoje zadanie musi spełniać kilka istotnych kryteriów. Przede wszystkim musi przyciągnąć uwagę czytelnika. Tu bardzo ważny jest jego tytuł oraz lead, czyli wstęp artykułu. Muszą zachęcać do przeczytania całości tekstu. Po drugie, artykuł musi wzbudzić u czytelnika zainteresowanie daną tematyką. I po trzecie, powinien nakłaniać czytelnika do działania. Treść artykułu powinna zachęcać czytelnika do odwiedzenia strony internetowej. Artykuły sponsorowane może pisać samodzielnie lub zlecić ich napisanie specjalistom. Można je choćby zamówić w sklepie z artykułami sponsorowanymi.

Artykuły sponsorowane

Artykuł sponsorowany a pozycjonowanie

Wspomniano już, że publikacja artykułów sponsorowanych ma bezpośredni wpływ na pozycjonowanie strony. Dzięki publikacji artykułów zdobywa się linki przychodzące do strony, co ma wpływ na wzrost jest pozycji w wynikach wyszukiwania. Ważne jednak, aby były to linki dobrej jakości. Oznacza to, że artykuły publikowane muszą być w wartościowych serwisach. Takich, które cieszą się dobrą renomą i są często odwiedzane przez użytkowników. Pamiętać także trzeba, że linki muszą być zróżnicowane. Dlatego stosować trzeba różne anchory, w tym anchory brandowe. Dzięki temu linkowanie będzie naturalne. Dotyczy to także stosowania zarówno linków dofollow, jak i nofollow.

Publikacja artykułów sponsorowanych, czyli content marketing to dziś jedno z najskuteczniejszych form promocji strony w sieci. Wpływa na pozycjonowanie strony, buduje wizerunek marki, a do tego nie jest to forma nachalnej reklamy, którą użytkownicy omijają szerokim łukiem.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here